Ο ΤΟΥΡΚΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ (Ε.Α.) ΙΣΜΑΗΛ ΧΑΚΚΙ ΠΕΚΙΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΠΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΠΝ (Στο «Al Jazeera»)
- Ο Στρατηγός (Τέως Επικεφαλής της Τ/ΥΣΠ, 2007 – 2011), αρχικά, τόνισε, πως:
– Η ΠΑ και το ΠΝ αποτελούν ενεργά και αποτρεπτικά στοιχεία των ΤΕΔ
– Στην αναδιοργάνωση οι 2 αυτοί Κλάδοι «παίζουν» σημαντικό ρόλο
– Στις ΤΕΔ απαιτούνται σημαντικές μεταβολές
– / –
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΠΑ
(Τί Πρέπει Να Αλλάξει)
– Το θέμα που πυροδοτήθηκε αμέσως μετά από τις παραβιάσεις του ΤΕΧ από ρωσικά α/φ ήταν αυτό της τουρκικής αεράμυνας και κυρίως της Α-Α άμυνας.
Ο Πεκίν ανέφερε τα ακόλουθα:
– Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν πολλά καλά σχέδια, αλλά παρουσιάστηκαν και μεγάλες ελλείψεις, ενώ η Τουρκία εξακολουθεί να μην έχει δικό της πυραυλικό σύστημα άμυνας.
– Το Ιράν και η Ρωσία έχουν πυραυλικά συστήματα που θα μπορούσαν να προσβάλλουν όλη την Τουρκία. Διαθέτουν πυραυλικά συστήματα μακρού βεληνεκούς. Συγκεκριμένα και παραδειγματικά:
– Η Συρία έχει τους «SCUD», οι οποίοι δύνανται να προσβάλλουν την Πόλη.
– Το Ιράν έχει τους «SAHAP», κλπ.
– Η Τουρκία προσπαθεί τα 15 τελευταία χρόνια, χωρίς αποτέλεσμα, να πάρει αμυντικό πυραυλικό σύστημα.
– Η αεράμυνα είναι ευθύνη της ΤΠΑ.
Κατά την διάρκεια του «Ψυχρού Πολέμου» η αεράμυνα ήταν καθαρά έργο των πολεμικών μας α/φ, κάτι που είχε αναχθεί σε Δόγμα.
Εκτός των Α-Α πυραύλων χαμηλού ύψους «ΝΙΚΗ», η Τουρκία δεν διέθετε άλλους Α-Α πυραύλους. Σήμερα έχουμε μόνο μία ΠΒχία σε χρήση, ενώ οι υπόλοιπες είναι εκτός χρήσεως. Μιλάμε για τεχνολογία 50 χρόνια πίσω! Τέτοιους πυραύλους έχουν ακόμα μόνον η Τουρκία και η Ν. Κορέα.
Εμείς, δεν έχουμε ακόμα ένα σύστημα άμυνας απέναντι σε βαλλιστικούς πυραύλους, στο οποίο έχουμε μεγάλη ανάγκη, αφού δεν είναι δυνατόν να ανταπεξέλθουμε μόνον με τα α/φ.
– Προϋπόθεση είναι να διαθέτουμε μία αεροπορική δύναμη ικανή να επιχειρεί είτε μόνη της, είτε διακλαδικά, νυχθημερόν και κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Αυτήν τη στιγμή έχουμε μόνο δύο (2) τέτοιες Μοίρες α/φ.
– Έχουμε επίσης ανάγκη αυτή η αεροπορική δύναμη να δρα χωρίς να είναι προσδεδεμένη στις Η.Π.Α., κάτι που είναι «καθαρό» και μη επιδεχόμενο αμφισβήτηση.
– Η ΤΠΑ θα πρέπει:
– Να είναι ικανή στον Ηλεκτρονικό Πόλεμο (Η/Π) και στις 2 μορφές του, ήτοι σε επίθεση και σε άμυνα.
– Να είναι άριστα εκπαιδευμένο το προσωπικό της στα «sniperpodları», αλλά ασφαλώς και να διαθέτει αυτά τα μακρού βεληνεκούς συστήματα, που είναι συστήματα με τα οποία ο πιλότος δύναται να βλέπει από μακριά το στόχο, να σκοπεύει με «laser» και να προσβάλλει με τα πυρομαχικά του το στόχο. Αυτό το ονομάζουμε «Link 16» (Δυνατότητα Προσβολής από το έδαφος ή από τον αέρα στο «κόκπιτ» του α/φ, ή από το «κόκπιτ» του α/φ, στο «κόκπιτ» άλλου α/φ).
– Να διαθέτει συστήματα που δείχνουν την αεροπορική εικόνα στο έδαφος, καθώς και συστήματα αναγνωρίσεως εχθρικών και φιλίων α/φ.
– Ασφαλώς τα τελευταία χρόνια έχει γίνει σημαντική πρόοδος στην ΤΠΑ. Πχ Φορέθηκαν στα F-16 μας “pod” αναγνωρίσεως, για χρήση σε εκτέλεση αποστολών αναγνωρίσεως. Έτσι, δεν θα προσβάλλονται φίλιες Μονάδες από Μονάδες α/φ μας και φυσικά δικά μας α/φ δεν θα προσβάλλονται από τα αντιαεροπορικά μας, αφού τα σχετικά συστήματα αναγνωρίσεως «εχθρός – φίλιος» μονταρίστηκαν και στα α/φ μας και στα αντιαεροπορικά μας.
– Επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα το σχέδιο «Link 16» / «Link 16Projesi», υπάρχει αδυναμία στο να δοθεί άμεση απάντηση σε στόχους που εμφανίζονται και προσβάλλουν ξαφνικά.
– Είναι πολύ σημαντικό να αποκτήσουμε πυραυλικά συστήματα αέρος – εδάφους και αέρος – αέρος. Από τον αέρα στο έδαφος το δραστικό βεληνεκές θα πρέπει να είναι 100 χλμ. Τα α/φ θα πρέπει να είναι σε θέση να ρίχνουν διαφόρων ειδών πυρομαχικά, ενώ «οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές Διοικήσεως / Ελέγχου» τους θα πρέπει να έχουν «Εθνικό Λογισμικό»!
– Η ΤΠΑ θα πρέπει επίσης να διαθέτει:
– Α/Φ που θα μπορούν να εκτελούν αποστολές ηλεκτρονικών επιθέσεων.
– Α/Φ αποστολών συλλογής πληροφοριών.
– Α/Φ εγκαίρου προειδοποιήσεως.
– «Tankers» για ανεφοδιασμό α/φ στον αέρα.
– Τα τελευταία χρόνια εντάχθηκαν στην ΤΠΑ τα «Μη Επανδρωμένα Α/Φ» («ΜΕΑ») / «Insansız Hava Araçları» («Ι.Η.Α.»).
– Η πιο μεγάλη αδυναμία σ’ αυτά είναι το γεγονός ότι δεν μπορεί να κατευθυνθούν από δορυφορικά συστήματα και ότι η ΤΠΑ δεν διαθέτει οπλισμένα «ΜΕΑ».
– Κατευθύνονται από «Σταθμό Εδάφους», επειδή η Τουρκία δεν είναι / δεν έχει την «Χ» μπάντα. Το βεληνεκές (ακτίνα δράσεως) των «ΜΕΑ» μας είναι 200 χλμ. Δηλ. το βεληνεκές τους είναι μικρό.
– Επειδή επίσης οι Η.Π.Α. δεν μας δίνουν οπλισμένα «ΜΕΑ», εμείς θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε να φτιάξουμε τέτοια μόνοι μας.
– Ακόμα ο πληροφοριακός δορυφόρος και σχετικά σχέδια θα συνεχιστούν.
– Πρέπει επίσης να ανανεωθεί ο αεροπορικός μεταφορικός μας στόλος ή έστω να εκσυγχρονιστεί.
– Τέλος, με την είσοδο των F-35 στην ΤΠΑ και με την ανανέωση του τουρκικού αεροπορικού πολεμικού στόλου, θα αυξηθούν τα λειτουργικά έξοδα και τα έξοδα συντηρήσεως. Γι’ αυτό επιβάλλεται να προχωρήσει και να εξελιχθεί ένα «Εθνικό Σχέδιο» κατάλληλο και συμβατό με τις εθνικές μας ανάγκες και προτεραιότητες.
- ΓΙΑ ΤΟ ΤΠΝ
(Τί Πρέπει Να Αλλάξει)
– Έχουμε ανάγκη σε ένα στόλο, ο οποίος θα επιχειρεί μαζί με την ΤΠΑ ή ανεξάρτητα, στο Αιγαίο, στην Α. Μεσόγειο και στη Μ. Θάλασσα.
– Το ΤΠΝ, σε περιοχές που εκτελούν αποστολές πλοία επιφανείας, πρέπει να έχουν ικανότητα Α-Α άμυνας σε χαμηλό / μικρό και υψηλό / μεγάλο βεληνεκές.
– Στη Μαύρη Θάλασσα και στην Α. Μεσόγειο αυτό που είναι σημαντικό είναι η πυραυλική άμυνα. Αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει, ενώ μειωμένη είναι επίσης η δυνατότητα διεξαγωγής Η/Π και κυρίως ηλεκτρονικής άμυνας (Αντι – Η/Π). Έχουμε μεγάλη έλλειψη σε τέτοια συστήματα.
– Πρέπει να υφίστανται θαλάσσιες βάσεις μας και στις 3 θαλάσσιες περιοχές μας (Αιγαίο, Α. Μεσόγειο και Μ. Θάλασσα).
– Η θαλάσσια δύναμή μας (ενν. ο στόλος τους) θα πρέπει να αποτελείται κυρίως από Φρεγάτες, Υ/Β και Πυραυλακάτους («Πλοία Εφόδου» / «Hücum Botları»).
– Η βάση του «Ακσάζ» στην Α. Μεσόγειο θα πρέπει να γίνει το παράδειγμα για το Αιγαίο και την Ανατολική Μαύρη Θάλασσα. Στην Ανατολική Μαύρη Θάλασσα πρέπει οπωσδήποτε να κατασκευαστεί μία εξοπλισμένη ναυτική βάση.
– Σε περιοχές που εκτελούν επιχειρήσεις πλοία επιφανείας θα πρέπει να υπάρχει Α-Α άμυνα χαμηλού και μεγάλου ύψους.
– Ένα μέρος των Φρεγατών πρέπει να έχει, όπως τα πλοία κλάσεως «AEGIS» (έτσι το λέγει) πυραυλικά συστήματα, καθώς και Α-Α άμυνα μεγάλου / μακρού βεληνεκούς. Οι Φρεγάτες θα πρέπει να μπορούν να ρίχνουν πυραύλους μακρού βεληνεκούς.
– Η έλλειψη τέτοιων συστημάτων κάνει ευάλωτα και τα υπόψη πλοία, αλλά και γενικά τα πλοία που προσβάλλουν και προσβάλλονται από στόχους ξηράς ή προσβάλλονται στην «ανοικτή θάλασσα», αφού δεν υπάρχει επαρκής υποστήριξη πυρών. Έτσι, μειώνεται η αποτελεσματικότητα και η ικανότητα των δυνάμεων ή της θαλάσσιας δύναμης που κάθε φορά αποστέλλεται σε συγκεκριμένη αποστολή.
– Τα Υ/Β θα πρέπει να μπορούν να παραμένουν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας επί μακρύ χρονικό διάστημα και να είναι ανεξάρτητα από τον αέρα. Σ’ αυτό το θέμα θα πρέπει να προχωρήσουν συγκεκριμένα σχέδια. Ακόμα τα Υ/Β θα πρέπει να είναι σε θέση να προσβάλλουν με πυραύλους την ξηρά. Στη Μ. Θάλασσα κυρίως είναι πολύ σημαντικές οι επιχειρήσεις με Υ/Β. Τα Υ/Β είναι μία «στρατηγική ένοπλη πλατφόρμα», αν είναι κατάλληλα εξοπλισμένα.
– Το ΤΠΝ θα πρέπει να έχει επίσης πλοία Διοικήσεως και Ελέγχου πολλαπλού σκοπού / ρόλου. Πρέπει και στο θέμα αυτό να προχωρήσει σχετικό σχέδιο. Αυτά τα πλοία θα πρέπει να μπορούν να μεταφέρουν 2000 άτομα, μία ΕΜΑ, μικρά αποβατικά σκάφη, Ε/Π γενικού σκοπού, καθώς και ΕΕ/Π.
– Για την Τουρκία έχει μεγίστη σημασία ο αποβατικός της στόλος και τα πλοία εφόδου στο Αιγαίο. Ο στόλος αυτός θα πρέπει να ανανεωθεί.
– Στη γεωγραφία που ευρίσκεται η χώρα μας, συνεχίζει ο Πεκίν, έχει στρατηγική σημασία να είναι πάντα «ανοικτοί» οι θαλάσσιοι δρόμοι. Προς τούτο πρέπει να έχουμε, λέγει, ναρκαλιευτικά και ναρκοθέτιδες. Άρα, από την άποψη αυτή, ο στόλος των ναρκαλιευτικών και γενικά τα πλοία ερεύνης και εντοπισμού έχουν πολύ μεγάλη σημασία. Ο στόλος αυτός θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί με βάση συγκεκριμένο σχεδιασμό.
– Το ΤΠΝ έχει τροχοδρομήσει όλα τα παραπάνω σχέδια.
– Επίσης, απαιτούνται α/φ επιτηρήσεως – παρατηρήσεως ακτών, όπως και Ε/Π, πλοία συλλογής πληροφοριών και όλες αυτές τις Μονάδες θα πρέπει να τις προμηθευτούμε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ακόμα θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν τα υπάρχοντα ή να αγορασθούν νέα πυροσβεστικά πλοία, πλοία εφοδιασμού και δεξαμενόπλοια.
– Τέλος, θα πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσουν και να προχωρήσουν τα «Εθνικά Σχέδια», ώστε να παύσει η εξάρτηση από τις Η.Π.Α. και τη Γερμανία.
ΣΧΟΛΙΟ:
– Τί να σχολιάσει κανείς; Προσωπικά θα ήθελα κάτι σελίδες να γράψω και να εξηγήσω!
– Κρατάμε τα παρακάτω:
– «Κάνει μπαμ», για άλλη μία φορά, ότι οι όποιοι τουρκικοί σχεδιασμοί και στην ΤΠΑ και στο ΤΠΝ είναι βασισμένοι ή ορθότερα στοχεύουν την Ελλάδα!
– Ο Στρατηγός λέγει πάρα πολλές … «εξοπλιστικές – κυρίως –αλήθειες», οι οποίες ασφαλώς επηρεάζουν τις όποιες επιχειρήσεις, αλλά όπως είναι φυσικό … «κρατάει και πράγματα».
– Πολύ σωστά τους είχε δει ο «ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ» από … ψηλά, από το 2008 ακόμα, όταν ετοίμαζε τα εξοπλιστικά τους για τις … «Κυριότητες». Πώς τώρα να μην … «ασπρίσει» και άλλο τα φτερά του;
– Το ΤΠΝ είναι πολλαπλώς … «κουτσουρεμένο» και με πολλαπλά προβλήματα στην ιεραρχία του, από το βαθμό του Πλωτάρχη ακόμα, [μείζον θέμα, όχι για τώρα / Πχ ο Νο 2 Ναύαρχος Κιοσελέ και πιθανός Α/ΓΕΝ το 2016, είναι αυτός που εμπλέκετο στο σκάνδαλο κατασκοπείας και πορνείας και του οποίου η κόρη – λυπάμαι για τις βρώμικες αυτές τακτικές των Υπηρεσιών – την «τράβηξαν» σε φιλμάκι με βαλτό … εραστή, ώστε να εκβιαστεί μετά ο Ναύαρχος, ενώ επίσης σχεδόν όλο το «Ακσάζ» ήταν «παγιδευμένο» με «ματάκια» και «αυτάκια»] και ο στόχος για θαλασσία ισχύ (τουρκικό όραμα διατυπωθέν επί Α/ΓΕΕΔ, Στρατηγού Χιλμί Οζκιόκ / 2004 – 2008) στο Αιγαίο κλπ είναι … παραμύθια, εφ’ όσον υπάρξει αντίπαλος και όχι προδοσία (πχ όπως το 1974).
Θυμάμαι ακόμα τον νάνο Ναύαρχο (ε.α.) Μετίν Ατάτς, (γελάσαμε πολύ όταν μας είπε πως όταν είχε πάει στο Ναυτικό Λύκειο, μικρό παιδί, ο Φροντιστής δεν είχε να του δώσει στολή στα μέτρα του), να απαντά , πριν από λίγα χρόνια, μέσα στο ελληνικό Επιτελείο, (Ε/ΓΕΝ), πως τα περί ναυτικών σχεδίων επιχειρήσεων κλπ είναι παραμύθια, και πως εκείνο που ενδιαφέρει το ΤΠΝ είναι η αγορά – προμήθεια και η ενσωμάτωση πολλών ναυτικών Μονάδων στο ΤΠΝ και πως όταν απαιτηθεί εκείνο που θέλουν είναι να προλάβουν να ρίξουν τα πλοία τους πρώτοι στο Αιγαίο ή όπου αλλού και να φράξουν έτσι αρχικά όλες τις θαλάσσιες οδούς.
Αυτή είναι στο μυαλό τους η έννοια της «Θαλάσσιας Κυριαρχίας».
– Σε ό,τι αφορά την ΤΠΑ, εκείνο που χρειάζεται να τονισθεί είναι η διαταγή ουσιαστικά, αλλαγής νοοτροπίας που έχει «περάσει» και συνεχίζει να «περνάει» στους Τ/πιλότους, οι οποίοι πλέον θα επιτίθενται «με κάθε τρόπο» και με «δολιότητα» ακόμα, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις επιχειρησιακές απαιτήσεις, αλλά και για να ισοφαρίσουν τις αδυναμίες τους και την υστέρησή τους απέναντι στους Έλληνες πιλότους, («πονάνε» πολύ εδώ, αλλά θέλει και οι Έλληνες να έχουν «κεφάλια κάτω» και να δουλεύουν σαν να έχουν να κάνουν με καλύτερους / Άγγελοι σε περιπολίες, της Δρίας Αναγνωρίσεως – Φωτεινών Ακτίνων, μου αναφέρουν κάποια πράγματα , μεμονωμένα βέβαια, που σχετίζονται με έπαρση κλπ, γεγονός που μετατρέπει αυτόματα το πλεονέκτημα σε μειονέκτημα), ενώ και εδώ η … μάζα και η … αριθμητική υπεροχή στον αέρα, ενδιαφέρει τους Μογγόλους κα-τα-λυ-τι-κά!
«ΧΑΙΡΕΤΕ»!
Έλεος πια με τη … νεοταξίτικη τακτική του «Καλησπέρα» από τις 12:00 το μεσημέρι! Το «Χαίρετε και Αγαλλιάσθε» είναι του Ουράνιου Βασιλέα μας που υπηρετούμε εμείς οι Άγγελοι! Ακολουθείστε το!