H “ΑΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑ” Και… ΥΓ!
Φίλοι μου!
Διαβάστε:
Οι ένδεκα και πλέον αιώνες του Ελληνικού μεσαιωνικού κράτους – του μεγαλύτερου και πλέον πολιτισμένου ή μάλλον του μόνου πράγματι πολιτισμένου κράτους των μέσων χρόνων – οι ένδεκα αυτοί αιώνες κέντρον έχουν την “Μεγάλην Εκκλησίαν”, τον “Μέγαν Ναόν”, την “Αγίαν Σοφίαν”. Είναι το τρίπτυχον, με το οποίον ωνόμαζον αι ευλαβείς βυζαντιναί ψυχαί το αριστούργημα της θρησκευτικής των λατρείας. Όλοι οι θρίαμβοι και όλαι αι συμφοραί σχετίζονται με την Αγίαν Σοφίαν. Δια τούτο η εξιστόρησις των συμβάντων εις την Αγίαν Σοφίαν είναι η ιστορία της Μεσαιωνικής μας Αυτοκρατορίας.
Εκεί, εις την Αγίαν Σοφίαν, εγίνετο συνήθως η στέψις των Αυτοκρατόρων, εκεί η ανακήρυξις των Πατριαρχών. Όλαι εν γένει αι μεγάλαι εκκλησιαστικαί πομπαί και αι εθνικαί πανηγύρεις κέντρον είχον τον “Μέγαν Ναόν“.
Εκεί οι Αυτοκράτορες και οι Στρατηγοί – οι νικηταί των Περσών, των Αβάρων, των Βουλγάρων, του Ισλάμ και των άλλων εχθρών της Αυτοκρατορίας – εκεί επευφημούντο και εκεί εδοξολογείτο ο Θεός ο “νίκας τοις βασιλεύσει κατά βαρβάρων δωρούμενος”.
Εκεί θα ακουσθούν πρώτην φοράν οι ύμνοι, όσους ψάλλει μέχρι σήμερον η Εκκλησία μας.
Εις την “Μεγάλην Εκκλησίαν” με ισότητα δημοκρατικήν, γνησίως Ελληνικήν, θα στολίζουν τον Επιτάφιον του Θεανθρώπου η Βασίλισσα και αι αρχόντισσαι του “Ιερού Παλατίου” και αι κόραι του λαού.
Ο ναός θα είναι το κέντρον των εικονομαχικών ερίδων, αι οποίαι συνετάραξαν ένα ολόκληρο αιώνα την Αυτοκρατορίαν, και πρώτος ο Ναός ούτος βλέπει την αναστήλωσιν των εικόνων και ακούει τον θρίαμβον της Ορθοδοξίας.
Εκεί συντελείται το σχίσμα Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας.
Η Αγία Σοφία με την μυθικήν της μεγαλοπρέπειαν – ζωντανή, ενόμιζες, εικών του μεγαλείου της Αυτοκρατορίας – θα προσελκύση και θα εκχριστιανίση τους Ρώσους και τους άλλους Σλάβους.
Και εις τας κρισίμους του κράτους στιγμάς η “Μεγάλη Εκκλησία” θα παραδίδη, ως φιλόστοργος μήτηρ, τους θησαυρούς της χάριν των στρατιωτικών αναγκών.
Θα την ληστεύσουν έπειτα οι Φράγκοι, όταν θα καταλάβουν την Πόλιν (1204), και θα την μολύνουν με τα όργιά των.
Και όταν ο στρατιωτικώτερος κλάδος του Ισλάμ περιζώση την “Πόλιν των Πόλεων”, ο τελευταίος Αυτοκράτωρ αντλεί από τον “Μέγαν Ναόν” το σθένος δια τον ηρωϊκόν θάνατον. Τότε “η Δέσποινα ταράχθηκε και δάκρυσαν οι εικόνες” της Αγίας Σοφίας, όπως με τραγικήν λιτότητα εζωγράφησε το δημοτικό άσμα τον πόνον του Ελληνικού λαού. Θα κατακοπούν όσοι έχουν συγκεντρωθή εις την Εκκλησίαν και θα γυμνωθή και πάλιν από τα αμύθητα κειμήλιά της (1453).
Το μεγαλύτερον όμως κειμήλιον, την κληρονομίαν του ήρωος και μάρτυρος Βασιλέως – την πίστιν εις την απελευθέρωσιν – θα τοποθετήση ο Ελληνικός λαός, ευθύς μετά την Συμφοράν, εις την Αγίαν Σοφίαν. Και όπως ο μυθικός Ανταίος ανενέωνε τη δύναμίν του από την επαφήν του με την γην, τοιουτοτρόπως και ο Έλλην της δουλείας θα συντηρήται από την Μεγάλην Ανάμνησιν.
Εις την ιεράν αυτήν μνήμην οφείλονται τα ένδεκα μεγάλα απελευθερωτικά κινήματα επί Τουρκοκρατίας, εις αυτήν οφείλεται το Εικοσιένα, εις αυτήν οφείλεται ο αγών εναντίον της επιδρομής των Γερμανών και των Ιταλών (1940-1944) και κατόπιν εναντίον των Σλάβων και των υπό των Σλάβων κινουμένων κομμουνιστών (1946-1950).
Άπειροι είναι οι θρύλοι, τους οποίους έπλασεν ο λαός, μετά την καταστροφήν, περί της Αγίας Σοφίας. Αναφέρεται μία μυστηριώδης λειτουργία της Αναστάσεως του Πάσχα εις αυτήν, ήτις έγινε γνωστή εις τον σουλτάνον Σουλεϊμάν, ο οποίος τόσον ωργίσθη, ώστε διέταξε γενική σφαγή των Χριστιανών, η οποία όμως απετράπη από τον μέγαν Βεζύρην.
Επιστεύετο γενικώς, ότι καθ’ έκαστον Πάσχα εγίνετο μυστικά η λειτουργία της Αναστάσεως από νεκρούς σφαγέντας κατά την Άλωσιν εντός της Εκκλησίας ή από ιερείς, οι οποίοι έζων μυστηριωδώς μακράν του άλλου κόσμου.
Έλεγον επίσης οι θρύλοι, ότι την Μεγάλην Πέμπτην, όταν γίνεται η βαφή των αυγών του Πάσχα, ευρίσκονται εις την αυλήν της Αγίας Σοφίας φλοιοί από κόκκινα ωά.
Από τας θρησκευτικάς μας εορτάς λοιπόν η κατ’ εξοχήν εθνική εορτή είναι το Πάσχα, όπου αδελφώνεται η Ανάστασις του Κυρίου με την Ανάστασιν του Έθνους.
Δια τούτο η εθνική ψυχή, ενώ εδημιούργησε πολυαρίθμους θρύλους περί της Αγίας Σοφίας, όμως θρύλους δια θρησκευτικήν εορτήν (εν σχέσει, φυσικά, προςτην Αγίαν Σοφίαν) μόνον δια την εορτήν του Πάσχα εδημιούργησε. Μόνον δηλαδή δια το γεγονός της Αναστάσεως. Και τον πόνον αυτόν και την ελπίδα αυτήν της Αναστάσεως – της διπλής Αναστάσεως -πού αλλαχού θα ηδύνατο καλύτερον να τοποθετήση η εθνική ψυχή παρά εις τον “Μέγαν Ναόν“;
“Στρατιωτικά Νέα” Ε. Π. Φωτιάδης
ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ “ΑΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑ” ΜΑΣ!
“ΧΑΙΡΕΤΕ“!
“ΕΛΛΗΝΑΣ“
-/-
ΥΓ.
1. Κε Κ.Κ.ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, ο “ΣΟΡΟΣ-ΣΥΡΙΖΑ” σε ανακοίνωσή του για την ΙΣΛΑΜΟΠΟΙΗΣΗ του 1ου “τη τάξει” Ναού μας, αναφέρει ότι συνέβαλες σ’ αυτό με την πολιτική σου!..
Ό,τι ακριβώς σου γράφαμε ότι θα κάνει ο “Σόρος – Τσίπρας” στα Ε-Τ και σε σχέση με εσένα πάντα! Βάλε τους “ΧΟΑΞΙΣ”* ή πώς τους λένε αυτούς τους ΦΑΣΙΣΤΕΣ της δήθεν κυβερνητικής ασφάλειας να μας ψάξουν ως “σάϊτ” και να σου βρουν τί γράφουμε ότι θα κάνει και θα λέγει το πολιτικό αυτό σκουπίδι για σένα, αν πάμε σε Ε-Τ πόλεμο!..
Με οχιές και ύαινες Κυριάκε, δεν συναγελάζεται ΚΑΝΕΙΣ εχέφρων, ΚΑΝΕΙΣ έχων σώας τας φρένας!.. Ακόμα να διαβάσεις τους… Σοφιστές, ώστε να καταλάβεις λίγο από… Κομμούνια, και μάλιστα τα κρυφά, τα κεκαλυμμένα;
*
2. Αυτός ο Μπορέλ, ο νέος Νο “1” της Ε/Διπλωματίας (“ο Θεός να την κάνει”), δήλωσε για την Τουρκία και τους Τούρκους: “Δεν είμαι Αρχηγός Σταυροφόρων”!.. Χωρίς σχόλιό μας, προς το παρόν, Κε Π-Θ μας, για τον φίλο σου και φίλο… μας!..
3. Ποιά ΕΥΠ; Αυτή πχ του Ρουμπάτη, του συνεργάτη του μεγαλο-απατεώνα Κοσκωτά ή του Παπαγγελόπουλου, του Αρχι-Πράκτορα ξένης δυνάμεως, αποκαλούμενου και… “Βίος και Πολιτεία”;
4. Εϊ Τούρκοι! Αλλάξτε την απόφασή σας για την “Αγία Σοφία”, η οποία ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ(!) ως “ΕΘΝΟ-ΚΡΑΤΟΣ” και εμείς οι “ΑΓΓΕΛΟΙ”* θα σας τον “δώσουμε” αυτόν που ψάχνετε… παρακάτω! (Έχετε ήδη βαθμολογήσει την αξιοπιστία μας, διότι μας μελετάτε καθημερινά και στην τ/Προεδρία (ΜΙΤ) και στο Τ/ΥΠΕΞ και στο Τ/ΥΠΑΜ).
Suikast timinin ‘tek firarisi’ aranıyor
AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, FETÖ’nün 15 Temmuz 2016’daki darbe teşebbüsü sırasında Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yönelik suikast girişimi ve 2 polisin şehit edildiği saldırının ardından 37 kişilik “suikast timi”nde yer alan darbeci askerler, İçmeler mevkisindeki ormanlık alana kaçtı.
Güvenlik güçlerinin yürüttüğü operasyonlar sonucu timde yer alan 37 darbeci askerden 36’sı yakalandı. Özel Kuvvetlerde görevli eski yüzbaşı Burkay Karatepe ise kaçtı. Firari Karatepe’nin yakalanması için Muğla Emniyet Müdürlüğünce özel ekip kuruldu. Ekipler, Karatepe’nin, 16 Temmuz sabahı tanınmamak için güneş gözlüğü takıp, şort ve parmak arası terlikle Marmaris‘ten İzmir’e kaçtığını, ardından bir yakınının yardımıyla Eskişehir’e gittiğini tespit etti.
Araştırmalar sonucu Karatepe’nin Kütahya-Afyonkarahisar istikametine çıkış yaptığını belirleyen ekipler, çalışmalarını bu bölgelerde yoğunlaştırdı. Bölgedeki MOBESE ve güvenlik kameraları kayıtları incelemeye alındı. Afganistan, Pakistan gibi bölgelerde de görev yapan ve saklanma konusunda tecrübeli olduğu belirtilen Karatepe’nin yakalanması için tüm ihtimalleri değerlendiren ekipler, bu kapsamda birçok alana operasyon düzenledi.