“Τα Συνθηματικά”! (2)

Φίλοι μου / μας!

Α.

ΙΓΝΑΤΙΟΣ

Εσύ ήσουν απ’ τα αθώα τα βρέφη το ένα,

που επήρεν ο Ιησούς στην αγκαλιά Του

κι είπε με την γλυκύτατη λαλιά Του:

Αφήστε τα παιδιά να ρθούν σ’ εμένα.”

-/-

Κι η ανάσα Του, η ευωδιασμένη απ’ όλα

τ’ άνθη τα μυστικά του παραδείσου,

έσμιξεν απαλά με τη δική σου,

που γάλα μητρικόν εμοσχοβόλα.

-/-

Κι επέθανε κι ετάφη κι ανεστήθη

παντοτινός κι αθάνατος Εκείνος, 

κι αμάραντος και παραδείσιος κρίνος

άνθισε η πίστη στα δικά σου στήθη.

-/-

Κι έφεραν χρόνοι δίσεκτοι και μαύροι

του Τραϊανού το δόγμα: Όποιος πιστεύει 

στον Ναζωραίο, ή στο σταυρό θ’ ανέβη

ή θάνατο μαρτυρικό θε να ΄βρη.

-/-

Την ψυχοφθόρα νίκη των ειδώλων

η Ρώμη και οι Ρωμαίοι πανηγυρίζουν,

τα βάθρα του Ιπποδρόμου πλημμυρίζουν

ζωγραφιστή η χαρά στην όψη όλων.

-/-

Άτρομα εσύ στο στίβο γονατίζεις

κι αδάκρυτα: Ιησού, δέξου με πάλι

στη θεία και πολυπόθητην αγκάλη,

Συ που τον θάνατον αθανατίζεις

-/-

Και να, απ’ την κρύπτη πέρα ένα λιοντάρι

προβάλλει αγριεμένο. Όλων τα μάτια

πέφτουν σε σένα, για να δουν κομμάτια

τις σάρκες σου. Μα τότε -ώ θεία χάρη!-

-/-

σαν όνειρο σου εφάνηκε πως είδες

ότι ήσουν βρέφος· η όψη του θηρίου

την ομορφιά είχε πάρει του Κυρίου

κι οι φλόγες των ματιών του θείες αχτίδες.

-/-

Κι ούτ’ άκουσες το βρύχος, ούτε ακόμα

τα γέλια του όχλου και τ’ αλαλαγμά του,

κι ούτ’ ένιωσες του αιματηρού θανάτου

τους σπαραγμούς στου λιονταριού το στόμα.

-/-

Εσπερινός” 1922                                                                                                                                  Ιωάννης Πολέμης

 

 

Β.

1.

Άξιος ο Χριστιανός που ενδύεται το μέγα κι αγγελικό σχήμα… Τι συμβολίζουν τα ρούχα των μοναχών;

Φως μοναχοίς άγγελοι. Φως δε πάντων ανθρώπων μοναδική Πολιτεία, είναι η ζωή κατά μίμηση των Αγγέλων, αυτή στήριξε και στηρίζει την Οικουμένη

Φως μοναχοίς άγγελοι. Φως δε πάντων ανθρώπων μοναδική Πολιτεία, είναι η ζωή κατά μίμηση των Αγγέλων, αυτή στήριξε και στηρίζει την Οικουμένη και ο άνθρωπος, ο χριστιανός που ενδύεται το Μέγα και Αγγελικό Σχήμα είναι άξιος πολλών επαίνων και μακαρισμών.

Όταν κάποιος, λοιπόν, προσέρχεται για να αφιερώσει τη ζωή του εξ όλης της ψυχής και της διανοίας του στο Νυμφίο Χριστό τότε χαίρεται και αγάλλεται ο ουρανός και πανηγυρίζει ο κόσμος των Αγγέλων, διότι ένας ακόμα άνθρωπος τάχθηκε να μιμηθεί τη ζωή τους. Ο μοναχός και η μοναχή κινούνται μέσα στην ιερή προσμονή του Ουράνιου Νυμφίου τους. Ζουν και κινούνται σε μια πνευματική όαση με το νοσταλγικό λόγο «ελθέτω χάρις και παρελθέτω ο κόσμος ούτος». Και μαζί με τον κόσμο παρέρχεται το όνομα το παλαιό και λαμβάνει νέο όνομα, διότι αφού εγκαταλείπει τον παλαιό άνθρωπο και ενδύεται το νέο άνθρωπο.

Την ώρα της μοναχικής κουράς προσέρχεται ο δόκιμος μοναχός ή μοναχή ανυπόδητος, ασκεπής, φορώντας μόνο έναν απλό λευκό χιτώνα και δηλώνοντας έτσι ότι όλα τα περιττά και κοσμικά τα απέρριψε και είναι έτοιμος να ενδυθεί το τιμημένο ράσο και τα άγια ρούχα του μοναχού.

Κατά τη μοναχική κουρά ο δόκιμος μοναχός ή μοναχή, ενδύεται το λέντιον (ή ζωστικό ή αντερί) το οποίο είναι μαύρου χρώματος, που συμβολίζει το χιτώνα της ευφροσύνης και της αγαλλιάσεως, αντί της γυμνώσεως και της καταισχύνης, την οποία φορέσαμε με την παρακοή μας και αντί της φθοράς και του θανάτου που μας προξένησε αυτή η παρακοή και την οποία φθορά αναιρεί το μοναχικό σχήμα με την υπακοή και τον ενάρετο βίο.

Ο χιτώνας αυτός ονομάζεται χιτώνας δικαιοσύνης, διότι η λέξη δικαιοσύνη σημαίνει κάθε αρετή και ο μοναχός φορώντας το οφείλει να γίνει πρόθυμος για κάθε αρετή. Μάλιστα το μαύρο χρώμα του σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι πάντοτε οχυρωμένος πίσω από το πένθος για την αμαρτία και την ξενιτεία για τον κόσμο.
Έπειτα ο μοναχός ή η μοναχή ενδύεται τον ανάλαβο (το πολυσταύρι), ο οποίος φοριέται από τους ώμους μπροστά και πίσω σταυροειδώς και σχηματίζει το σημείο του σταυρού, όχι μία, αλλά πολλές φορές. Εικονίζει το σημείο του σταυρού και σημαίνει ότι ο μοναχός αναλαμβάνει το σταυρό του επί των ώμων του και ακολουθεί το Δεσπότη Χριστό. Καθώς το πολυσταύρι περιέχει πολλούς σταυρούς και περιβάλλει μπροστά και πίσω το σώμα του μοναχού και της μοναχής το περιφράσσει και το οχυρώνει απ’ τις προσβολές του διαβόλου και από κάθε κακή επιθυμία.

Έπειτα ζώνεται γύρω απ’ τη μέση του δερμάτινη ζώνη «εις νέκρωσιν σώματος και ανακαίνισιν πνεύματος». Η ζώνη αποτελεί σημείον σωφροσύνης, καθαρότητας και νεκρώσεως των κινήσεων της σάρκας κι επίσης σημείον ισχύος εναντίον των παθών και παράλληλα στήριξη στις πράξεις των εντολών.

Κατόπιν, ο μοναχός ή η μοναχή φορά τα σανδάλια, που όπως λένε τα λόγια της μοναχικής κουράς, με τα οποία ετοιμάζεται να εφαρμόσει και να διαδώση το ευαγγέλιο της ειρήνης. Επίσης, τα σανδάλια αυτά τον προφυλάσσουν για να μην προσκρούσουν τα πόδια του και να μην δαγκωθεί από το νοητό όφι, αλλά να επιβαίνει πάνω σ’ αυτούς και να καταπατεί λέοντα και δράκοντα δηλαδή τα κρυφά και φθονερά θηρία της κακίας.

Με τα σανδάλια αυτά θα τρέχει κατευθείαν την οδό του Ευαγγελίου μέχρις ότου φτάσει στους Ουρανούς, εκεί που είναι το πολίτευμα των μοναχών, κατά τον Απόστολο Παύλο.

Κατόπιν ενδύεται το παλλίον (εξώρασο)του μεγάλου και αγγελικού σχήματος και όπως λέγει στη μοναχική κουρά το ενδύεται ως στολή αφθαρσίας και σεμνότητος και ως σημείο της σκέπης του Θεού για την ευλαβή του ζωή αιώνια σε εκείνον ο οποίος θα το λάβει και αποτελεί τη θεία περιβολή που του χαρίζει το Άγιο Πνεύμα.
Κατόπιν ενδύεται το κουκούλιον της ακακίας ως περικεφαλαία ελπίδος για τη σωτηρία μέσω της εκ Θεού επισκιάσεως της χάριτος, αλλά και για την ύψωση του νου του μέσω της ταπεινοφροσύνης και της ακακίας, όπως ακριβώς είναι τα άδολα νήπια, αλλά και για τη Θεού φύλαξη και περίθαλψη της κεφαλής με όλα τα αισθητήρια.
Το κουκούλιο κρέμεται μπροστά και πίσω, εκεί όπου βρίσκεται το λογιστικό και η καρδιά.

Τελευταία, ενδύεται το μανδύα, ο οποίος θεωρείται το τελειώτατον ένδυμα και το περιεκτικό όλων, σημαίνει δε τη φυλακτική και σκεπαστική δύναμη του Θεού, ταυτόχρονα το συνεσταλμένο ευλαβές και ταπεινό της Μοναχικής ζωής, ενώ το ότι δεν έχει μανίκια σημαίνει ότι καθ’ όλη τη ζωή του όλα τα μέλη του είναι νεκρά για κάθε κοσμική εργασία και αμαρτία. Αφήνει μόνο ελεύθερο το κεφάλι το οποίο βλέπει προς το Θεό και φρονεί τα θεία και ανατρέχει μόνο προς το Θεό. Αλλά, όπως είπαμε και πριν, ακόμα και το κεφάλι του μοναχού ή της μοναχής είναι σκεπασμένο με το κουκούλιο για να μη θεωρηθεί ότι έχει ασκεπή και ακάλυπτα τα αισθητήρια.Στο σύνολό τους, όλα τα ρούχα του μοναχού εικονίζουν τη νέκρωση του Χριστού μας. Ως τάφος εικονίζεται ο μανδύας και ως εντάφια τα υπόλοιπα ρούχα.

Ο ανάλαβος και το Μεγάλο Σχήμα δηλώνουν ότι είναι εσταυρωμένος ο μοναχός για τον κόσμο, όπως άλλωστε το υποσχέθηκε. Το κουκούλιο του εικονίζει τοσουδάριο κι έτσι όλος ο μοναχός μιμείται με το σχήμα του τον σταυρωθέντα Δεσπότη του, ο oποίος πέθανε και τυλίχτηκε στα σπάργανα και στο σουδάριο. Σε όλη του τη ζωή πλέον, ό,τι φορά, θα του υπενθυμίζει ότι συνεσταυρώθηκε με το Χριστό και συνεκρώθηκε μαζί Του και οφείλει να αγωνιστεί για να συναναστηθεί και να συνανυψωθεί και να αναφανεί συγκληρονόμος της πατρικής Βασιλείας και των αγαθών των ετοιμασμένων προ καταβολής κόσμου…

Πηγή: ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ τ.115 Συγγραφέας : Μόνικα μοναχή

2.

Σαν σήμερα το 1829 οι δυνάμεις του Υψηλάντη τσακίζουν στην Μάχη της Πέτρας -την τελευταία της Επανάστασης του ’21- τους συμμορίτες του τουρκαλβανού Ασλάν Μπέη

Η Μάχη της Πέτραςυπήρξε τελευταία μάχη του Αγώνα για την ελληνική ανεξαρτησία. Έλαβε χώρα στις 12 Σεπτεμβρίου 1829 στην Πέτρα της Βοιωτίας…

Η Μάχη της Πέτρας υπήρξε τελευταία μάχη του Αγώνα για την ελληνική ανεξαρτησία. Έλαβε χώρα στις 12 Σεπτεμβρίου 1829 στην Πέτρα της Βοιωτίας, μεταξύ Θήβας και Λιβαδειάς. Την εποχή εκείνη ήταν μία στενή δίοδος, που σχημάτιζαν οι όχθες της Λίμνης Κωπαΐδας και το βουνό Ζαγαρά (Ελικών). Επικεφαλής των ελληνικών δυνάμεων ήταν ο Δημήτριος Υψηλάντης, που κατά περίεργη συγκυρία έθεσε τέρμα στον Αγώνα, τον οποίον είχε αρχίσει ο αδελφός του, Αλέξανδρος, με τη διάβαση του Προύθου στις 24 Φεβρουαρίου 1821.

Το καλοκαίρι του 1829, η Πελοπόννησος με τα νησιά και μεγάλο μέρος της Στερεάς Ελλάδας είχαν απελευθερωθεί. Τη διακυβέρνηση των περιοχών αυτών είχε αναλάβει με απόφαση της Εθνοσυνέλευσης ο Ιωάννης Καποδίστριας. Πρώτο μέλημα του Κυβερνήτη ήταν η δημιουργία τακτικού στρατού και η εκκαθάριση της Στερεάς Ελλάδας από τα υπολείμματα των Οθωμανών. Ο Καποδίστριας είχε πληροφορίες ότι στο μελλοντικό ελληνικό κράτος θα συμπεριλαμβάνονταν όσες περιοχές θα είχαν απελευθερωθεί δι’ ιδίων δυνάμεων.Οι Έλληνες ήταν απογοητευμένοι με τη Συνθήκη του Λονδίνου (10/3/1829), που προέβλεπε ελληνικό κράτος με σύνορα τη γραμμή Παγασητικού – Αμβρακικού, υπό την επικυριαρχία του σουλτάνου. Όμως, το ξέσπασμα του ρωσοτουρκικού πολέμου τούς αναπτέρωσε το ηθικό, καθώς πίστευαν ότι η φορά των πραγμάτων θα ήταν διαφορετική και η εθνική ανεξαρτησία δεν θα αργούσε.

Τον Αύγουστο του 1829 ο τουρκαλβανός πολέμαρχος Ασλάν Μπέης Μουχουρδάρης, σταλμένος από τη Λάρισα με 4.000 άνδρες, προέλασε ανενόχλητος και διαμέσου Λαμίας και Θήβας έφθασε στην Αθήνα. Στόχος του, να ανεφοδιάσει τη φρουρά της Ακροπόλεως και στη συνέχεια να οδηγήσει στη Θράκη όλες τις διαθέσιμες δυνάμεις για την αντιμετώπιση του ρωσικού κινδύνου. Αφού συγκέντρωσε περί τους 7.000 άνδρες, άρχισε την προς βορρά πορεία του. Μαζί του ήταν και ο Οσμάναγας Ουτσιάκαγας, επικεφαλής των τουρκικών δυνάμεων της Αττικής.

Ο Υψηλάντης είχε πληροφορηθεί έγκαιρα τις προθέσεις των Τούρκων και επέλεξε τη στενή δίοδο της Πέτρας για να εμποδίσει το πέρασμα του εχθρού, που διέθετε πυροβολικό και ισχυρές δυνάμεις πεζικού και ιππικού. Η ελληνική δύναμη εμφανίσθηκε στην περιοχή στις 28 Αυγούστου. Ανερχόταν σε περίπου 3.000 άνδρες και ήταν χωρισμένη σε 4 χιλιαρχίες. Για πρώτη, ίσως, φορά οι Έλληνες παρουσίασαν τακτικό στρατό, που οφείλεται στις στρατιωτικές μεταρρυθμίσεις του Καποδίστρια, με τη δημιουργία το 1828 του Λόχου των Ευελπίδων.Ο Υψηλάντης είχε σχέδιο για τη μάχη, προχωρώντας σε πρώτη φάση στην κατασκευή οχυρωματικών έργων.

Το απόγευμα της 10ης Σεπτεμβρίου φάνηκε, επιτέλους, ο τουρκικός στρατός, που στρατοπέδευσε σε μικρή απόσταση από τις ελληνικές δυνάμεις. Τα χαράματα της 12ης Σεπτεμβρίου το σύνολο των τουρκικών δυνάμεων κινήθηκε εναντίον των ελληνικών οχυρωματικών θέσεων. Ένα βήμα πριν από την εισπήδηση των οχυρωμάτων, οι Τούρκοι δέχτηκαν καταιγισμό πυρών από τους Έλληνες, οι οποίοι στη συνέχεια βγήκαν από τα χαρακώματα και με τα ξίφη τους επέπεσαν επί των επιτιθεμένων. Οι τουρκαλβανοί άτακτοι γρήγορα υποχώρησαν, παρασύροντας και τους υπόλοιπους Τούρκους, που κινδύνευαν να περικυκλωθούν.

sansimera.gr

3.

09 – 09- 1906: Τουρκαλβανοί και ρουμανίζοντες δολοφονούν τον Μητροπολίτη Κορυτσάς Φώτιο

Αλβανίζοντες και οπαδοί της ρουμανικής προπαγάνδας στην Κορυτσά, σε αντίποινα ελληνικών επιτυχιών στην περιοχή, δολοφονούν τον Μητροπολίτη

Αλβανίζοντες και οπαδοί της ρουμανικής προπαγάνδας στην Κορυτσά, σε αντίποινα ελληνικών επιτυχιών στην περιοχή, δολοφονούν τον Μητροπολίτη Κορυτσάς, Φώτιο. Η είδηση μεταφέρεται λάθος στην Αθήνα, ότι δηλαδή “ δολοφονήθηκε ο Μητροπολίτης Καστοριάς, Γερμανός Καραβαγγέλης”.

Την λάθος είδηση δημοσιεύει στην εφημερίδα του “ΕΜΠΡΟΣ” ο πρόεδρος του Μακεδονικού Κομιτάτου, Δημ. Καλαποθάκης μαζί με νεκρολογία και φέρνει έτσι στη δημοσιότητα την εθνική δράση του Μητροπολίτη Γερμανού.

Αποτέλεσμα: Ο Καραβαγγέλης εκδιώκεται από τη μητρόπολη Καστοριάς και ο Καλαποθάκης παραιτείται από τη θέση του προέδρου του Κομιτάτου! Ως δολοφόνοι του Φωτίου αναφέρονται ο Τουρκαλβανός Μεχμέτ-μπέης και ο Ορθόδοξος Αλβανός Αθανάσιος Κωστούρης.

Στη φωτογραφία η 1η σελίδα της εφημερίδας “ΕΜΠΡΟΣ”, στις 13 Σεπτεμβρίου με την είδηση για τη “δολοφονία” του Καραβαγγέλη, μαζί με ζωγραφική εικόνα του, μέσα σε πένθιμο πλαίσιο. Να σημειώσουμε ότι η είδηση είχε μεταδοθεί από τη Βιέννη, με πληροφορίες από την Κωνσταντινούπολη, προερχόμενες από την Καστοριά! Την επομένη η εφημερίδα δημοσίευε – στη 2η σελίδα – ένα μικρό μονοστηλάκι, πάλι από τη Βιέννη, που ανέφερε ότι: “Νέα τηλεγραφήματα εκ Κωνσταντινουπόλεως βεβαιούν ότι ο δολοφονηθείς υπό Κουτσοβλάχων Έλλην Μητροπολίτης δεν είνε ο Καστορίας, αλλ΄ ο Κορυτσάς εν τω βιλαετίω Μοναστηρίου.”

4.

Σαν σήμερα το ΄44 ξεκουμπίζονται οι κατακτητές Γερμανοί απ΄την Αθήνα… ενώ ο στρατηγός των ΕΣ-ΕΣ Σιμάνα απειλούσε να ανατινάξει την πόλη!

Έφυγαν βιαστικά τα γερμανικά στρατεύματα και οι Αθηναίοι ξεχύθηκαν στους δρόμους και πανηγύριζαν την λευτεριά τους

Του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη

Το ηλιόλουστο πρωινό της Πέμπτης 12 Οκτωβρίου 1944 στην Αθήνα, (σαν σήμερα, πριν από 70 χρόνια), ένας λόχος της Βέρμαχτ καταθέτει στεφάνι στον Άγνωστο Στρατιώτη και απομακρύνεται βιαστικά ενώ βιαστικά μαζεύουν και από την Ακρόπολη το μισητό τους λάβαρο που αντίκριζε καθημερινά σκυθρωπός ο Παρθενώνας και οι καρυάτιδες Την ίδια ώρα αρχίζουν να κτυπούν χαρμόσυνα οι καμπάνες και ο κόσμος από κάθε γειτονιά της Αθήνας με αλαλαγμούς ξεχύνεται στους δρόμους με μια σημαία στα χέρια και πανηγυρίζουν!…

Κανείς δεν πίστευε στ’ αυτιά του και τα μάτια με αυτό που συνέβαινε. Το χαρμόσυνο νέο, ότι ο ναζισμός ξεψυχά και τα τελευταία υπολείμματα της Βέρμαχτ αποχωρούν από την Αθήνα, μέθυσε κάθε πονεμένη ψυχή. Ξέχασαν μονομιάς τα πάντα, καθώς βλέπουν να ανατέλλει ο ήλιος της λευτεριάς.

Την ίδια ώρα, μέσα στην παραζάλη, ο ανταποκριτής του Μπί Μπί Σί τρέχει και μεταδίδει την έκτακτη είδηση στο Λονδίνο και ο βρετανικός ραδιοσταθμός μεταδίδει την είδηση της απελευθερώσεως των Αθηνών, διαπράττοντας από ενθουσιασμό, μοναδική παρατυπία. Μετά την είδηση παίζει τον ελληνικό εθνικό ύμνο, κάτι που απαγορεύεται ρητώς και δεν έγινε ποτέ, σε δελτία ειδήσεων του Μπί Μπί Σί.

Φεύγουν και τα τελευταία καμιόνια με γερμανούς στρατιώτες προς την πατρίδα τους, χωρίς κανείς να τους δίδει σημασία, μέσα σ’ εκείνο το πανδαιμόνιο που επικρατεί. Μόνο ένα μεμονωμένο επεισόδιο σημειώνεται, όταν ένας γερμανός στρατιώτης πέφτει στα χέρια κάποιων φανατικών που βγάζουν επάνω του, όλο τους το άχτι… Η γερμανική κατοχική νύχτα που άρχισε με την κατάληψη της Αθήνας στις 27 Απριλίου 1941, κράτησε 1260 μερόνυχτα. Ο λαός πείνασε, υπέφερε, βασανίστηκε, αλλά δεν έχασε την ελπίδα του. Πολλοί εκτελέστηκαν και ακόμα περισσότεροι πέθαναν από την πείνα. Όμως στους ζωντανούς δεν έλειψε η ελπίδα και η προσμονή της λευτεριάς…

Πειθαρχημένες οι ένοπλες αντιστασιακές ομάδες, περνούν στους δρόμους, παραδειγματική η τάξη και η ευπρέπεια που δείχνουν και οι διάφορες οργανώσεις που παρελαύνουν με σημαίες και πλακάτ. Στη θέα των Άγγλων στρατιωτών, τα πλήθη παραληρούν, τρέχουν, τους αγκαλιάζουν και τους σηκώνουν στους ώμους…

Προηγήθηκε των πανηγυρισμών, μεγάλο παρασκήνιο για να υπάρξει ομαλή μετάβαση, από τη σκλαβιά στην ελευθερία.

Ο αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός συζήτησε την αποφυγή εκτρόπων με τον γερμανό στρατηγό Φέλμυ, ενώ ο στρατηγός των Ες Ες Σιμάνα απειλούσε πως θα ανατινάξει την Αθήνα αν παρενοχλούσε κανείς την αποχώρησή τους. Ήδη είχαν υπονομεύσει το φράγμα Μαραθώνος, την τηλεφωνική και ηλεκτρική εταιρία Πάουερ, τον Ισθμό της Κορίνθου, γεφύρια, σταθμούς, εργοστάσια, σιδηροδρόμους, στρατώνες, τελωνεία και αποθήκες. Αν προχωρούσε στις απειλές, η Αθήνα θα ισοπεδωνόταν! Γιατί επί πλέον ο Σιμάνα, με τα κανόνια που είχε τοποθετήσει σε πέντε τούνελ του Λυκαβηττού, θα έκανε στάχτη την πρωτεύουσα.

Εν τω μεταξύ, ο Χρήστος Ζαλοκώστας, μέλος Επιτροπής Αγώνα και συνεργάτης του στρατιωτικού διοικητή Αθηνών στρατηγού Παν. Σπηλιωτόπουλου, δέχτηκε πρόταση από τον κατοχικό αντιπρόεδρο της κυβερνήσεως Ράλλη, ομογενή από τη Ρωσία Έκτορα Τσιρονίκο, ότι αν υπήρχε κάποιο εθνικό θέμα, ήταν πρόθυμος να το θέσει στον στρατηγό Νοϋμπάχερ, διοικητή των γερμανικών δυνάμεων Νοτίου Ευρώπης, τον οποίο θα συναντούσε στο Βελιγράδι. Ο Ζαλοκώστας με επιφύλαξη ενημέρωσε και μετέφερε σημείωμα του στρατηγού Σπηλιωτόπουλου με πέντε αιτήματα προς τον Νοϋμπάχερ. Ο Τσιρονίκος έκανε φαίνεται πολύ καλή δουλειά, αφού ο γερμανός στρατηγός αποδέχθηκε όλα τα αιτήματα που του έθεσε.

Η αποτροπή ισοπέδωσης της Αθήνας

Η αποδοχή των αιτημάτων, εξιλέωνε κάπως τον Τσιρονίκο, αφού σ’ όλη την κατοχική περίοδο ήταν μέλος των κυβερνήσεων και συνεργαζόταν στενά με τους Γερμανούς. Μέσα σε λίγες ώρες αφαιρέθηκαν από τον Μαραθώνα 80 τόνοι δυναμίτη ικανοί να σωριάσουν ολόκληρο το φράγμα και να κορακιάσει η Αθήνα, καθώς και από οργανισμούς ζωτικής σημασίας. Ο στρατηγός των Ες Ες Σιμάνα ανακλήθηκε στο Βερολίνο και στη θέση του διορίστηκε ο Φέλμυ. Το κλίμα μονομιάς άλλαξε με την απομάκρυνση του μισητού στρατηγού, που είχε καθιερώσει το απαίσιο σύστημα για κάθε Γερμανό που σκοτωνόταν, να εκτελούνται 50 Έλληνες όμηροι!

-/-
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΦΥΓΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ “ΔΙΚΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΣ”, ΑΦΟΥ Ο ΚΥΡΙΑΡΧΏΝ ΣΤΗΝ Ε/ΥΠΑΙΘΡΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΣ “ΕΛΑΣ” ΔΕΝ ΕΡΙΞΕ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΦΑΙΡΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ!..
ΤΟ “ΕΑΜ – ΕΛΑΣ” ΠΡΟ-ΕΤΟΙΜΑΖΑΝ ΤΑ “ΔΕΚΕΜΒΡΙΑΝΑ” ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΣΗΜΑΙΝΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΟΡΥΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣΣΔ, ΑΝ ΩΣ ΣΤΟΧΟΣ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕ!..
ΑΝΤΙ ΟΙ ΣΦΑΓΕΙΣ ΤΟΥ “ΕΑΜ – ΕΛΑΣ” ΝΑ ΚΥΤΤΑΞΟΥΝ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΜΕΤΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΑΝ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΚΤΗΝΗ ΜΕ Ο,ΤΙ ΑΦΗΣΑΝ ΠΙΣΩ ΤΟΥΣ, ΠΡΟΤΑΞΑΝ ΤΗΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΕΛΙΚΩΣ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο “Γ’ ΓΥΡΟΣ”!……
Η ΑΘΗΝΑ ΣΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΣΤΟΥ “ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ”, ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ “Χ” ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΡΙΒΑ (“ΔΙΓΕΝΗΣ”) ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ / ΑΘΗΝΑ! (ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΑ ΜΙΣΟΥΝ, ΟΣΟ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ, ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ, ΤΟΥΣ “ΧΙΤΕΣ” ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΟΥΣ).
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ Κ/Φ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΟ-ΣΥΜΜΟΡΙΤΟΠΟΛΕΜΟ, ΟΠΩΣ Ο ΤΟΤΕ Ο.Η.Ε. ΟΝΟΜΑΣΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ, ΗΣΑΝ ΤΡΙΠΛΑΣΙΟΙ ΑΠΟ ΟΣΟΥΣ ΑΦΗΣΕ ΠΙΣΩ ΤΟΥ Ο Ε-Ι ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΟΧΗ!.. ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ!..
Η “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ Ε/ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ Α. Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΤΟΡΘΩΣΕ ΝΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΑΣ ΣΤΗΝ “ΕΘΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ”, ΟΤΑΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ, ΜΕΤΑ ΒΕΒΑΙΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΤΟ 1975 ΑΠΟ ΤΟΝ Κ. Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΜΙΑ ΝΕΑ -ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ- ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ!
ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΟ, ΠΑΡΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΚΚΕ ΣΤΗΝ “ΒτΕ”, ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥ “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΤΟΞΟΥ”, ΑΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΤΗΝ “ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟΥ”, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΧΘΕΙ, ΩΣ ΘΑ ΟΦΕΙΛΕ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΚΛΠ, ΤΟΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΣΜΟ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΟΙ ΠΙΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ “ΣΟΡΟΣ-ΣΥΡΙΖΑ”, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΝ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ… ΔΙΑΘΕΣΗ (SİC) ΚΑΙ… ΘΕΣΗ (SİC), ΑΛΛΑ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΣΧΑ ΔΕ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ… ΥΠΕΡΑΤΛΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΗΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΤΕΡΥΓΑ ΤΟΥ Α/”Δ.Κ.”, ΜΙΑ ΠΤΕΡΥΓΑ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΠ ‘ΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ “CİA”, ΠΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ 10ΕΤΙΕΣ ΠΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΟΙ ΕΞΩΝΗΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤ’ ΟΝΟΜΑ ΠΙΑ ΜΟΝΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ”!..
ΟΙ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ, ΟΙ “ΧΙΤΕΣ”, ΟΙ “ΑΓΓΛΟΙ” ΤΟΥ ΣΚΟΜΠΥ, Ο “ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ”, ΠΟΥ ΞΕΔΟΝΤΙΑΣΕ ΣΤΟΝ ΓΡΑΜΜΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΙΤΣΙ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΟΡΙΤΕΣ, ΚΛΠ, ΕΙΝΑΙ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΕΣΤΥΚΥΙΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥΣΑ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΤΑΞΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ, (ΦΑΝΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΡΥΠΤΟΜΕΝΟΥΣ Η(ΔΙΑΖ) ΥΠΟ ΜΑΝΔΥΑ), ΠΡΟΔΟΤΕΣ, ΦΑΣΙΣΤΕΣ, ΦΟΝΙΑΔΕΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ, ΚΛΠ, ΚΛΠ, ΚΛΠ!
ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΑ ΝΕΟ-ΑΜΕΡΙΚΑΝΟ-ΚΟΜΜΟΥΝΙΑ ΤΟΥ “ΣΟΡΟΣ-ΣΥΡΙΖΑ”, ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ “ΕΣΤΗΣΕ” ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ Ο ΠΑΛΑΙΟΣ ΑΥΤΟΣ ΟΥΓΓΡΟ-ΕΒΡΑΙΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΩΝ ΝΑΖΙ Γ. ΣΟΡΟΣ, ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΤΟ… ΚΕΝΤΡΟ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΣΠΟΖΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΣΠΟΖΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΒΑΘΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ ΑΝΤΙΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΩΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ, ΤΟΝ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ Η(ΔΙΑΖ) “ΚΟΚΚΙΝΟ ΦΑΣΙΣΜΟ“!..
ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ Η ΛΕΞΗ ΑΚΟΜΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ “ΤΡΟΠΟΝ ΤΙΝΑ”, ΠΑΝΤΟΥ, ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΟΠΟΥ, ΑΝ ΚΑΙ ΝΙΚΗΘΗΚΕ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΑ ΣΤΑ Π. ΤΩΝ ΜΑΧΩΝ, ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ, ΟΝΤΑΣ Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ!..

5.

11η Σεπτεμβρίου: Γλίτωσε από δύο επιθέσεις στους δίδυμους πύργους – Σήμερα ζει στην Κάσο

Ο Κασιώτης ομογενής Γιάννης Τζερεμές διασωθείς την 11η Σεπτεμβρίου 2001 θυμάται τα συγκλονιστικά γεγονότα του 21ου αιώνα. Ο μάρτυρας της τρομοκρατικής επίθεσης προσπαθεί ακόμη να σβήσει από τη μνήμη τη φρίκη που έζησε.

Ο Γιάννης Ζερεμές, που είχε τραυματιστεί και στη βομβιστική επίθεση του 1993, παραχώρησε συνέντευξη στη τηλεόραση της ΕΡΤ και στον Γιώργο Συριόπουλο.

Την ώρα της τρομοκρατικής επίθεσης της 11ης Σεπτεμβρίου βρισκόταν στον 7ο όροφο του 1ου πύργου στο Μανχάταν, αφού η δουλειά του ήταν εκεί.

Ο κ. Γιάννης ένιωσε τον θάνατο να περνάει από δίπλα του, και όμως τα κατάφερε. «Περπατούσα πέντε ώρες για να φύγω από το κτίριο να πάω σπίτι αλλά ήμουν τυχερός μέσα στην ατυχία μου και μπόρεσα να κατέβω γρήγορα κάτω, βγήκαμε έξω. Όταν βγαίναμε έξω πήδησα από έναν διαμελισμένο, αυτό δεν μπορώ να το ξεχάσω», περιέγραψε ο Γιάννης Τζερεμές

Και συνέχισε λέγοντας: «Έβλεπα ανθρώπους να χτυπούν τα τζάμια, να πηδούν. Ήταν πολύ δύσκολο να το βλέπεις. Έχω περάσει τόσα πολλά που δεν μπορώ να μπω σε κτίριο. Θέλω να δουλέψω αλλά δεν μπορώ, δεν με αφήνει αυτό το πράγμα, δεν γίνεται, η σκέψη μου θα είναι πάντα εκεί να μην πέσει το κτίριο πάλι».

Το πολύνεκρο χτύπημα που συγκλόνισε την ανθρωπότητα

Από την επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 βρήκαν τραγικό θάνατο 2.997 άτομα. Ολόκληρος ο πλανήτης παρακολουθούσε έντρομος, σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση το τρομοκρατικό χτύπημα.Επιβατικά αεροσκάφη γεμάτα από κόσμο έπεφταν πάνω σε κομβικής σημασίας κτίρια των Ηνωμένων Πολιτειών. Λίγες ώρες μετά, η 11η Σεπτεμβρίου χαρακτηρίστηκε ως η ημέρα που άλλαξε τον κόσμο. Χαρακτηρισμός που δυστυχώς επιβεβαιώθηκε απόλυτα.
ΚΑΙ
Sept. 11, 2001.
World Trade Center

The U.S. embassy in Jerusalem is marking the 22nd anniversary of the terrorist attacks with an event at the 9/11 Living Memorial Monument.

By JNS

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu on Monday marked the 22nd anniversary of the 9/11 attacks, saying that “we stand with the United States and the free world in the global fight against terrorism.”

The United States Embassy in Jerusalem will also mark the anniversary of 9/11 with an event that will be livestreamed at 6 p.m. IST.

“On the 22nd remembrance day of the 9/11 attacks, we solemnly honor the nearly 3,000 souls, including five lost Israelis, and honor the bravery and memory of the first responders who served that day and since,” the embassy tweeted.

The event will take place at Israel’s 9/11 Living Memorial Monument, the only memorial site outside of the United States to include all the names of the terror victims.

The 9/11 Living Memorial was established in 2009 by KKL-JNF and JNF-USA. The 30-foot bronze sculpture, created by the Israeli artist Eliezer Weishoff and KKL-JNFs’ landscape architect Yechiel Cohen, portrays the American flag folded into the shape of a memorial flame. A metal shard from the ruins of the Twin Towers is incorporated into the monument’s base, which overlooks the Jerusalem Hills and Arazim Valley.

RESPECT

-/-

6.
Σου γράφω την γνώμη μου λοιπόν παρακάτω, αν και ποτέ δεν μιλάμε όταν είναι σε εξέλιξη κάτι, κλπ, που σημαίνει ότι είτε είσαι ανεκπαίδευτος, είτε… οχιά, είτε και τα δύο!..
Μετά το συμβάν με τους Κουρδικής καταγωγής Τούρκους στην Αρτέμιδα (πρώην Λούτσα), κλπ, αποδεικνύεται ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ (και το γράφουμε με πίκρα και όχι με όποια διάθεση εκφράσεως αρνητικής κριτικής), πως η χώρα μας έγινε πια ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ ΠΕΔΙΟ από την “ΜΙΤ”, η οποία είναι φανερό πως δρα και στην χώρα μας σαν να “παίζει στην έδρα της”!.. 
Το πού οφείλεται αυτό και το πώς φτάσαμε σ’ αυτό, δεν είναι της παρούσης, άλλωστε έχουμε ήδη πει ότι, η “ΕΥΠ”, όπως και το όλο ε/σύστημα “Πληροφοριών – Ασφαλείας”, χρήζουν “εκ… βόθρων” (και όχι “εκ… βάθρων” / το έχουμε γράψει και εξηγήσει), γκρεμίσματος και επανακτισίματος, κάτι που δεν αφήνει να γίνει το στρατιωτικο-πολιτικό “Παρακράτος” [70% (ΕΔ) – 30% (Πολιτικοί), η αναλογία των… συστατικών του Παρακράτους αυτού, αυτής της πάρα πολύ σκληρής κάστας], προκειμένου να συνεχίσει να ελέγχει το υπόψη σοβαρότατο αυτό αντικείμενο για την ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΝΟΜΑΕΙ ΑΠ’ ΑΥΤΟ (ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΓΓΟΝΙΑ, ΚΛΠ)!..
(Να θυμίσουμε, πχ, ότι επί “Χουντ-Αλέξη” ΕΥΠ” και “ΜΙΤ” κυνηγούσαν μαζί στην Αθήνα Κούρδους μαχητές του ΡΚΚ και όχι μόνον, αλλά γενικώς αντιφρονούντες, Κούρδους και άλλους Τούρκους πολίτες, που… κοσμούν τις κατηγορίες… χρωμάτων, στο “WANTED”που έχουν εκδώσει γι’ αυτούς οι τ/ΜΥ)!..
Είναι να γελάει κανείς και να κλαίει, που η ΕΥΠ” ζήτησε να πληροφορηθεί και να πληροφορείται από την “ΕΛΑΣ” για την πορεία των ερευνών, για την δολοφονία των 6 Κούρδων, που δολοφονήθηκαν κατ΄εντολήν της “ΜΙΤ”, δια μέσου του “ανθρώπου” – της μαφιόζου Μπαρίς Μπουγιούν, που όλως τυχαίως ζει… κρυπτόμενος στην Ιταλία, κλπ (!..), αχαχαχαχαχαχαχα, αντί να συμβαίνει το… αντίθετο και η “ΕΛΑΣ” να ζητάει πληροφορίες από την “ΕΥΠ”!..
Αποτελεί, τέλος, ΟΝΕΙΔΟΣ και ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΡΟΣΒΟΛΗ του δημοκρατικού ήθους των Ελλήνων, το γεγονός ότι οι ε/ΜΥ έχασαν, όπως και το χθεσινό συμβάν περιτράνως αποδεικνύει, κάθε είδους σχέση και επαφή με το “Κουρδικό Κίνημα” στην Τουρκία και στον Κόσμο, ασχέτως του αν το ίδιο το “Κουρδικό Κίνημα” έχει… αδυνατίσει από μόνο του για μια σειρά από λόγους, ΜΥ (“ΕΥΠ”) μιας χώρας που έχουν χρεωθεί με την ΑΠΟΛΥΤΟ ΒΡΩΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΟΥ ΚΟΥΡΔΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΠΟΛΙΤΗ ΑΜΠΝΤΙΟΥΛΛΑΧ ΟΤΖΑΛΑΝ (ΜΕ “Ζ” ΡΕ ΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ “Σ”), ΣΤΗΝ “ΜΙΤ” ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΟ 1999, ΣΤΟ ΝΑΪΡΟΜΠΙ ΤΗΣ ΚΕΝΥΑΣ (Σ. ΚΑΛΛΙΝΤΕΡΙΔΗΣ, Θ. ΠΑΓΚΑΛΟΣ, Κ. ΣΗΜΙΤΗΣ, Π. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ, ΚΛΠ), ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΡΙΜΕΡΟΥΣ ΤΟΤΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΤΟΥΡΚΙΑΣ – Η.Π.Α.!.. (Σημίτης, Ετσεβίτ, Κλίντον).
Σου φτάνουν αυτά, φιλαράκο;
Για περισσότερα στείλε μας… 50 ευρώ, μιας και “σε κόβουμε” για γλιμούτσα!..
7. Όποιος πραγματικός ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ – ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ της Τουρκίας θέλει πραγματικά να αντιληφθεί το τί γίνεται σήμερα στην Τουρκία πολιτικά, (με κάποιες μικρές πολιτικές… παραλλαγές βεβαίως), ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΕΒΡΕΝΙΚΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ (“ΤΥΠΟΙΣ” ΑΠΟ ΤΟ 1980 ΕΩΣ ΤΟ 1984, ΑΛΛΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ… ΣΗΜΕΡΑ, ΜΕ “ΑΝΕΒΟ-ΚΑΤΕΒΑΣΜΑΤΑ”), ΜΙΑΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΠΟΥ ΕΠΕΒΑΛΕ Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΚΕΝΑΝ ΕΒΡΕΝ, ΟΡΓΑΝΟ ΤΩΝ Η.Π.Α. (ΚΑΙ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΚΟΜΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΤΗΣ 12ΗΣ ΣΕΠ. Ο ΕΒΡΕΝ ΗΤΑΝ ΣΤΙΣ Η.Π.Α.) ΚΑΙ Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΙΣΒΟΛΗΣ – ΣΤΡ-ΚΗΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ, ΜΙΜΟΥΜΕΝΟΣ (ΜΙΑ ΖΩΗ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΚΛΕΒΑΝ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΚΛΠ, ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ) ΤΟΝ… “ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ” ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΧΩΝ, ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟΙΣΛΑΜΙΣΜΟ, ΠΟΥ “ΕΝ ΠΟΛΛΟΙΣ” ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΑ ΣΤΟΧΕΥΕ ΣΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ 2 Τ/ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΙΕΣΤΩΤΩΝ!.. ΤΟ ΠΕΤΥΧΕ, ΤΙ ΛΕΤΕ;
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ, ΣΤΙΣ 12 Σεπ. 1980, ΕΧΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ (“ΤΥΠΟΙΣ” 3Η, ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ 2 ΠΡΟΗΓΗΘΕΙΣΕΣ ΤΟΥ 1960 ΚΑΙ ΤΟΥ 1971, ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ… , ΚΛΠ) Τ/ΧΟΥΝΤΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΣΑΣ ΚΑΛΩ ΝΑ “ΨΑΞΕΤΕ” ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΤΕ!
ΑΦΟΥ ΤΟ ΠΡΑΞΕΤΕ, ΝΑ ΕΝΕΡΓΗΣΕΤΕ ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΣ-ΤΗΝ ΜΕ ΤΟ Τ/”ΣΗΜΕΡΑ”! ΕΙΝΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟ, ΠΧ, ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΩΣ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΕΒΡΕΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ 1982, ΠΟΥ Ο ΡΤΕ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ, ΚΛΠ!..
ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΤΕ, ΟΙ… ΜΑΓΚΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣ, [ΝΑΙ Η(ΔΙΑΖ) ΟΧΙ], ΣΤΟ ΑΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ “ΤΕΔ” ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ, ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ “ΣΤΡΑΤΟΣ ΜΕ ΚΡΑΤΟΣ”!.. “ΠΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ”! ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΑΣ!

Erdoğan'a yeni anayasa meselesini sordum, yeni şeyler söyledi

MEHMET ACET
HABER7 YAZARI

Erdoğan’a yeni anayasa meselesini sordum, yeni şeyler söyledi

12.09.2023

12 Eylül darbesini yapanların eliyle hazırlanan anayasanın yerine sivillerin iradesini temsil eden, toplumun geniş kesimlerinin kendini içinde bulduğu bir anayasa hazırlanması fikri ve çabası, uzun süredir Türkiye’nin gidip gelen gündemleri arasında olmuştur.

82 anayasasında zaman içerisinde çok değişiklik oldu.

Anti demokratik nitelikteki maddeler çıkarıldı.

Belki bu nedenle yeni bir anayasa fikri, aciliyet kesbeden bir mesele olmaktan uzak kaldı.

Ama her durumda Türkiye’deki askeri vesayet döneminden çıkışın kurumsallaştığına delalet edebilecek bir yeni anayasa çalışması ihtiyaç olarak duruyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 14/28 Mayıs seçimlerinden sonra birden fazla kere yeni anayasa hedefini yeniden gündeme getirdi.

Önümüzdeki günlerde Meclis Başkanı Numan Kurtulmuş’un de bu minvalde bir çağrıda bulunması bekleniyor.

Peki ama bu nasıl olacak?

Nasıl bir yol haritası öngörülüyor?

Hangi yöntemle hareket edilmesi düşünülüyor?

Erdoğan bundan yaklaşık 2 yıl önce yine herhangi bir şart öne sürmeksizin “Gelin hep birlikte yeni bir anayasa yapalım” diyerek muhalefet kesimleri de dahil herkese hitap eden bir çağrıda bulunmuştu.

Ancak sonradan kendilerini “Demokrasi aşıkları” olarak nitelendiren muhalefet cephesi, bu çağrıyı önce duymazlıktan geldi, sonra da ret cevabı verdi.

Tüm Türkiye’ye hitap eden, siyasetin bütün paydaşlarını işin içine dahil eden bir yaklaşım yerine, muhalif kesimlerin taleplerini yansıtmaktan ibaret hedeflerle kendi yol haritalarını çizdiler.

Hatta, halk oylamasıyla yürürlüğe giren yeni yönetim sistemini değiştirme fikrini gündeme getirirken bile, bunu değiştirmek için mümkünse yeni bir halk oylaması gerektirmeyecek bir hedef gözeterek ilerlediler.

Mecbur kalmadıkça referanduma gitmeyiz mesajları verdiler.

Tabi ki anti demokratik bir tutumdu bu.

Peki şimdi ne olacak?

14/28 Mayıs seçimlerinden sonra yeni bir zemin, yeni bir konjektür önümüzde duruyor.

Önümüzde yerel seçimler var ama sonuçta genel yönetimde 5 yıllık bir istikrar dönemi Türkiye’nin önünde duruyor.

Ve anayasa için yeni bir şans demek bu.

Ne kadar umut veriyor bu ayrı bir konu ama bu süreçte takınılacak tutumlar, uzlaşma arayışlarına verilecek çağrılar/cevaplar, sivil bir anayasa yapımı anlamında herkes için bir sınav niteliği taşıyor.

G/20 zirvesinin yapıldığı Hindistan’ın başkenti Yeni Delhi dönüşü uçakta Cumhurbaşkanı Erdoğan’a anayasa sorusunu yöneltti.

Sorduğum soru şu şekildeydi:

Yeni bir anayasa için yeniden çağrıda bulunuyorsunuz. İki yıl önce yaptığınız çağrıya muhalefetten olumlu bir dönüş olmamıştı. Şimdi yeni konjonktürde muhalefetin buna olumlu bir cevap vermesini bekliyor musunuz? Bu konuda nasıl bir yöntem, nasıl bir yol haritası öneriyorsunuz? Örneğin, 2011 ve 2015’te olduğu gibi Meclis’te temsil edilen partilerin katılımıyla bir komisyon yeniden tesis edilebilir mi?

Erdoğan, 2011 ve 2015’tekine benzer bir yöntemle hareket edeceklerine işaret eden bir cevapla sözlerine başladı.

2011’de, 2015’te olduğu gibi Parlamentodaki partilere şüphesiz tekliflerimizi götüreceğiz. Ama hepsinden önce Cumhur İttifakı olarak biz ön hazırlıklarımızı yapacağız ve bu ön hazırlıklarımızı yaptıktan sonra da Parlamentoda grubu olanlarla bu konuyu olgunlaştırmanın gayreti içerisinde olacağız. Zira anayasa olmazsa olmazımız. Yani bir kenara bunu atmamız mümkün değil. Şu an itibarıyla parlamentodaki grubumuz diğer gruplarla görüşmelerini yapıp eğer birlikte bir adım atabilirsek, müşterek olarak böyle bir sivil anayasayı yapabilirsek adımımız bu olacak.” Dedi.

Sözlerinin devamında ise, darbelere karşı bakışını yansıtan cümleler kullandı, şöyle dedi:

“Darbelere bakışımız ve darbe anayasalarına karşı tutumumuz siyasi hayatımızın özeti gibidir. Ülkemizi sivil anayasaya kavuşturmak arzumuz da hayalin ötesinde, siyasetimizin aksiyonu oldu. Türkiye Yüzyılını sivil bir anayasa ile inşa etmek istiyoruz. Türkiye artık darbe döneminin mahsülü bir anayasa ile yönetilmeyi hak etmiyor. Türkiye’ye yeni, sivil, özgürlükçü bir anayasa yapmak yakışır.

Erdoğan, sözlerinin en sonunda yine, anayasa için en geniş uzlaşının mümkün olduğuna dair beyanlarda bulundu:

“Millet Türkiye Büyük Millet Meclisi aritmetiğini şekillendirirken partilere “uzlaşın ve artık yeni anayasa yapın” mesajını da vermiştir. Meclis zemininde mümkün olan en geniş uzlaşı ile sivil toplumun tüm kesimlerin fikirleri de alınarak yeni bir anayasa yapmak mümkündür. Arzumuz sivil anayasayı en geniş katılımla, mutabakatla hazırlamak. Yasama yılının açılmasıyla birlikte de Cumhur İttifakı olarak bu konu üzerine yoğunlaşacağız.”

Erdoğan’ın açıklamalarının bütününe bakıldığında, yeni anayasa ile ilgili çalışmaların geniş bir uzlaşma zemininde ilerlemesi yönünde bir iradeye sahip olduğu açıkça görülebiliyor.

2011 ve 2015’te olduğu gibi Meclis’te temsil edilen bütün partilerin katılımıyla bir komisyon kurulması ve yeni anayasa çalışmasının o şekilde ilerlemesi fikrine de sıcak bakıyor.

Ama muhalefetin yeni anayasa için heyecan duyduğuna işaret eden herhangi bir kıpırtı, henüz işitilmiş değil.

-/-

Kanlı 12 Eylül darbesinin üzerinden 43 yıl geçti

Türkiye demokrasi tarihine kara leke olarak geçen 12 Eylül 1980 darbesinin üzerinden 43 yıl geçmesine rağmen geride bıraktığı acılar ilk günkü tazeliğini koruyor.

12.09.2023

AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, idam, kötü muamele, insan hakları ihlalleriyle anılan 12 Eylül’e giden sürecin hazırlıkları yaklaşık 4 ay sürdü.

Kod adı “Bayrak Harekatı” olarak belirlenen darbe planının uygulanması için ordu komutanlarına 11 Temmuz 1980 günü saat 04.00’te harekete geçilmesi emri verildi.

Ancak Süleyman Demirel’in başbakanlığındaki hükümetin 2 Temmuz’da güvenoyu almasıyla darbeciler bu planı erteledi.

Tarihler 12 Eylül’ü gösterdiğinde, Türkiye demokrasisine darbe vuracak plan, sabaha karşı uygulandı.

Genelkurmay Başkanı Orgeneral Kenan Evren, Kara Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Nurettin Ersin, Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Tahsin Şahinkaya, Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Nejat Tümer ve Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Sedat Celasun’dan oluşan darbeci Milli Güvenlik Konseyi, bütün yetkileri ele aldı.

Anayasayı kaldıran darbeciler, ardından TBMM’yi lağvederek antidemokratik faaliyetlerine hız verdi.

Ülke genelinde sıkıyönetim ilan edildikten sonra sivil toplum kuruluşlarını hedef alan darbeciler, Türk Hava Kurumu, Çocuk Esirgeme Kurumu ve Kızılay dışındaki dernekleri kapattı.

Siyasi partilerin kapısına kilit vuran darbeciler, Süleyman Demirel ile Bülent Ecevit’i Hamzakoy’a, Necmettin Erbakan ile Alparslan Türkeş’i ise Uzunada’ya sürgüne göndererek siyasi yasak getirdi.

“ASMAYALIM DA BESLEYELİM Mİ?”

Antidemokratik uygulamalarına her gün yenisini ekleyen darbeciler, acısı yıllarca hafızalardan silinmeyecek idam kararlarına da imza attı.

Takvimler 9 Ekim 1980’i gösterdiğinde sol görüşlü Necdet Adalı ile ülkücü Mustafa Pehlivanoğlu idam edildi.

Darbe öncesinde bir askeri inzibat erini öldürdüğü gerekçesiyle hüküm giyen 17 yaşındaki Erdal Eren’e de idam cezası verildi. Eren’in idam hükmü, Yargıtay tarafından 2 kez iptal edilmesine rağmen Milli Güvenlik Konseyince onaylanan kararla ve yaşı büyütülerek 13 Aralık 1980’de Ankara Ulucanlar Cezaevi’nde infaz edildi.

Kenan Evren’in Eren için söylediği “Asmayalım da besleyelim mi?” ifadesi, darbecilerin insan hakları ihlali konusunda sınır tanımayacaklarının itirafı oldu.

Kanlı uygulamaların yanı sıra demokrasinin askıya alındığı süreçte 650 bin kişi gözaltına alındı, 210 bin davada 230 bin kişi yargılandı, 7 binden fazla kişi hakkında idam talep edildi.

Hukukun askıya alındığı o günlerde, 517 kişi ölüm cezasına çarptırıldı ve 50 kişi hakkında idam kararı yerine getirildi.

Onlarca gazeteci hakkında binlerce yıla varan hapis cezası istendi, 14 bin kişi Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığından çıkarıldı, 30 bin kişi ise “sakıncalı” olduğu iddiasıyla işinden edildi.

Kültür ve sanat hayatının da hedef alındığı 12 Eylül’de, yaklaşık 1000 film sakıncalı bulunduğu için yasaklandı.

DARBECİLER HAKKINDA DAVA

Darbeci generallerin belirlediği danışma meclisinin hazırladığı anayasa, 1982’de “güdümlü” referandumla yüzde 92’lik evet oyu aldı.

Evren ve diğer darbeciler, darbe anayasasına dahil ettikleri “geçici 15. madde” ile ömür boyu dokunulmazlık hakkı kazanarak olası bir yargılanmaya karşı önlem aldı.

Ancak “Milli Güvenlik Konseyi üyelerinin yargılanamayacağına” dair geçici 15. madde, 12 Eylül 2010’daki referandumla anayasadan çıkarıldı. Böylece darbecilerin yargılanmasının önü açıldı.

Referandumdan bir gün sonra Türkiye’nin dört bir tarafından darbeciler ve onların talimatlarını uygulayanlar hakkında suç duyurusunda bulunuldu.

Bunun üzerine o dönem hayatta olan Milli Güvenlik Konsey üyelerinden Kenan Evren ile Tahsin Şahinkaya hakkında Ankara Cumhuriyet Başsavcılığınca soruşturma açıldı.

Haklarındaki iddianame, Ankara 12. Ağır Ceza Mahkemesince 10 Ocak 2012’de kabul edilen iki darbeci, “Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın tamamını veya bir kısmını değiştirmeye veya ortadan kaldırmaya ve anayasa ile teşekkül etmiş olan Türkiye Büyük Millet Meclisini ortadan kaldırmaya veya görevini yapmasına engel olmaya cebren teşebbüs etmek” ile suçlandı.

Sağlık gerekçesiyle duruşmalara katılmayan darbeci generaller, video konferans aracılığıyla yaptıkları savunmalarında suçlamaları kabul etmedi, kurucu iktidar olduklarını, mevcut mahkemelerin kendilerini yargılayamayacağını iddia etti.

Yargılamanın devam ettiği dönemde Ankara 12. Ağır Ceza Mahkemesi yasayla kapatılınca dosya Ankara 10. Ağır Ceza Mahkemesine devredildi.

Mahkeme, 18 Haziran 2014’te Evren ve Şahinkaya’yı, 1979’da verdikleri muhtırayla “anayasa ve TBMM’yi ortadan kaldırmaya ve görevini yapmasını engellemeye teşebbüs”, 1980’deki darbeyle de “anayasayı tağyir, tebdil veya ilgaya ve bu kanun ile teşekkül eden TBMM’yi ıskat ve cebren men” suçunu işledikleri gerekçesiyle “ağırlaştırılmış müebbet hapis” cezasına çarptırdı.

Mahkeme, takdiri indirimle bu cezayı “müebbet hapse” çevirdi, ayrıca 2 darbecinin rütbelerinin sökülmesine karar verildi.

ÖLDÜKLERİ İÇİN DAVA DÜŞTÜ

Hükmün ardından sanık avukatları, kararı temyiz etti. Dosya Yargıtay’dayken Evren, 9 Mayıs 2015’te 98 yaşında, Şahinkaya ise 9 Temmuz 2015’te 90 yaşında öldü.

Yargıtay 16. Ceza Dairesi temyiz incelemesinde, sanıkların ölümleri nedeniyle davanın düşürülmesine karar verdi.

Dosyayı yeniden gören ilk dereceli mahkeme, karara uyarak düşme kararı verdi ve dosya tekrar ceza dairesine gönderildi.

Daire, yerel mahkemenin kararını bu kez de usul yönünden bozdu.

Bozma kararında, yerel mahkemenin gerekçesinde lehe olan kanunun 765 sayılı Türk Ceza Kanunu (TCK) hükümleri olduğu belirtilmesine karşın, hüküm fıkrasında 5237 sayılı TCK ve Ceza Muhakemesi Kanunu hükümleri uyarınca karar verilmesinin kanuna aykırı olduğu belirtildi.

Ceza dairesinin bozma kararına yine uyan mahkeme, Evren ve Şahinkaya hakkında “kamu davasının ortadan kaldırılmasına” karar verdi.

Ayrıca Evren ve Şahinkaya’nın mal varlıklarına el konulması ve sanıkların rütbelerinin geri alınmasına “yer olmadığına” hükmedildi.

KAYNAK: AA
Muhammet BiniciHaber7.com – Gece Editörü

8.

Yunanistan‘dan insanlık dışı işkence!

Edirne’de yasa dışı yollardan geçtikleri Yunanistan’da sınır güçleri tarafından dövüldükleri iddia edilen 8 göçmen, Meriç Nehri üzerinden Türkiye tarafına geri itildi.

Yunanistan'dan insanlık dışı işkence!
 12.09.2023 Türkiye’den yasa dışı yollarla Yunanistan’a geçen göçmenler, iddiaya göre burada sınır unsurları tarafından darbedilip, Meriç Nehri üzerinden geri itildi. Göçmenler, nehri geçmelerinin ardından bölgeye yakın kent merkezine bağlı Elçili köyüne geldi. Köylünün güçlükle yürümelerinden şüphelendiği göçmenler, burada işaretlerle darbedildiklerini anlatmaya çalıştı.
Köy muhtarı Hamdi Aksoy, göçmenlerin kendilerine sırtlarındaki yara izlerini gösterdiğini söyledi. Köylerine sığınan göçmenlerin 8 kişi olduklarını söyleyen Aksoy, “Bizim köyümüz Meriç Nehri’ne yakın olduğu için bunları Yunan askerleri bizim tarafa doğru atmış. Bunlar 8 kişiydi. Bir tanesi arkada zor yürüyordu, arkadaşları koluna girmişti.

Biz de ne olduğunu sorduk, işaretlerle Yunan askerinin kendilerini dövdüğünü anlatmaya çalıştılar. Arkadaşı bu zor yürüyen kişinin sırtını açtı ki, o sırada yaraları gördük” dedi. Göçmenler, daha sonra jandarma ekiplerine teslim edildi.

KAYNAK: DHA

ÖzgürBayrakHaber7.com – Editor

9.

Tekirdağ’da 84 ton ekmek buğdayı ele geçirildi

Ticaret Bakanlığı Gümrük Muhafaza ekiplerince Tekirdağ’da kuru yük gemisinden çalındığı belirlenen toplam 84 ton ekmek buğdayı yakalandı.

12.09.2023 

Tekirdağ liman sahasında, Gümrük Muhafaza ekiplerinin kaçakçılıkla mücadele kapsamında yürüttükleri faaliyetler neticesinde, ekmek buğdaylarını yasal sahiplerinden habersiz şekilde gemiden tırlara yükleyerek kaçak şekilde yurda sokmaya teşebbüs etmek suretiyle hem hırsızlık hem kaçakçılık suçlarını bir arada gerçekleştirmeye çalışan zanlılar yakalandı.

Söz konusu olayda, içlerinde tonlarca ekmek buğdayı bulunan konteynerlerin yasal sahiplerinden habersiz şekilde tırlara yüklemesi gerçekleştirildi. Şebeke üyelerinin tırları limandan çıkarmaya hazırlandığı noktada Tekirdağ Gümrük Muhafaza Kaçakçılık ve İstihbarat Müdürlüğü ekipleri şebekenin faaliyetlerini tespit etti.

Süreci takip eden ekipler, operasyon başlatarak suçüstü gerçekleştirdi. Toplamda 84 ton ekmek yapımında kullanılan buğdayın çalınarak kaçak yollardan Türkiye’ye sokulmaya çalışıldığı belirlendi.

KAYNAK: İHA
Ömer AktaşHaber7.com – Editör
Diriliş Postası Gazetesi İlk Sayfası
Diriliş Postası Gazetesi İlk Sayfası
10. Akşam Gazetesi İlk Sayfası
Milli Gazete İlk Sayfası
Aydınlık Gazetesi İlk Sayfası
Yeni Söz Gazetesi İlk Sayfası

11.

Covid-19’un etkileri sürüyor | Türkiye’de 1 milyon kişide koku kaybı var

Türk ve Alman bilim insanlarınca, Covid-19 geçirdikten sonra koku duyusu azalan ya da tamamen kaybolan kişiler üzerinde yapılan çalışmada, beyindeki karar verme ve koku merkezleri arasındaki bilgi akışının azaldığı, bu nedenle hafızanın olumsuz etkilendiği, unutkanlık ve dikkat dağınıklığı gibi sorunlar da geliştiği tespit edildi. Öte yandan kalıcı koku kaybının “tazı burun” kişilerde daha çok görüldüğü belirtilirken Türkiye’de 1 milyon kişide koku kaybı olduğu da belirtiliyor.

Covid-19'un etkileri sürüyor | Türkiye'de 1 milyon kişide koku kaybı var

SARS-CoV-2 virüsünün neden olduğu Covid-19 hastalığının dünyada ortaya çıkışının üzerinden 4 yılı aşkın süre geçti.

Hastalığa yakalanıp iyileşen bazı kişiler ise virüsün yol açtığı koku kaybı ya da bozukluğu, unutkanlık, dikkat dağınıklığı, dalgınlık ve yorgunluk gibi belirtilerle seyreden “beyin sisi” sorunlarını hala yaşıyor.

Türkiye ve Almanya’dan 6 bilim insanı da Covid-19’un bazı insanlarda neden yıllarca iz bıraktığını ve özellikle de bu sağlık sorunlarıyla etkisini sürdürdüğünü anlamak amacıyla çalışma gerçekleştirdi.

Bilim insanları, araştırmalarında, koku kaybı yaşayan ya da kokuları farklı algılama (parosmi) hastalığı olan 145 Türk hastayı 3 yıl boyunca inceledi. Fonksiyonel MR görüntüleme yöntemiyle beyin bağlantısallık haritalamaları çıkarılan hastalarda, beynin hafıza, karar verme ve koku merkezleri arasında bilgi akışının azaldığı ortaya çıkarıldı.

Ekibin, çalışmalarını kaleme aldığı “Functional Connectivity Patterns in Parosmia” başlıklı makaleleri ise “Behavioral and Brain Functions (Davranışsal ve Beyin Fonksiyonları)” adlı uluslararası hakemli dergide yayımlanarak dünya tıbbında da kabul gördü.

KALICI KOKU KAYBI “TAZI BURUN” KİŞİLERDE DAHA ÇOK GÖRÜLDÜ

Çalışmayı gerçekleştiren ekipte yer alan Kulak Burun Boğaz (KBB) ve Baş Boyun Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Aytuğ Altundağ, AA muhabirine, Covid-19 ile dünyada adeta bir koku kaybı salgınının da yaşandığını söyledi.

Yıllardır diğer virüslere ve travmalara bağlı gelişen koku alma bozukluklarıyla ilgilendiğini, bu nedenle birçok kişiyi tedavi ettiğini anlatan Altundağ, senelerdir karşılaştığı hasta sayısının belki de 100 katını salgın sırasında gördüğünü bildirdi.

Prof. Dr. Altundağ, salgın boyunca koku kaybı yaşayan ve yaşamayan hastalarda incelemeler yaptıklarını, kalıcı koku kaybının “tazı burun” diye adlandırılan, burundaki koku alanı geniş kişilerde daha çok ortaya çıktığını gözlemlediklerini belirtti.

Covid-19'un etkileri sürüyor | Türkiye'de 1 milyon kişide koku kaybı var - 1

TÜRKİYE’DE 1 MİLYON KİŞİDE HALA KOKU KAYBI VAR

Salgının üzerinden 3 yıl geçmesine rağmen Türkiye’de hala koku duyusu azalmış ya da geri gelmemiş kişiler olduğuna dikkati çeken Altundağ, “ABD rakamları net olarak açıkladı. Orada şu ana kadar raporlanan Covid geçiren hasta sayısı 110 milyon. Yaklaşık 20 milyon insan da enfeksiyon esnasında koku kaybı yaşadı ve hala şikayeti devam eden 5 milyon insan var. Türkiye’deki rakamlara baktığımızda yaklaşık 16 milyon insanın Covid geçirdiğini düşünürsek, neredeyse 850 bin ila 1 milyon kişinin hala Covid sonrası koku kaybı şikayetinden mağdur olduğunu görmekteyiz.” değerlendirmesini yaptı.

Altundağ, bunun uzamış Covid-19 ile alakalı bulgularını ortaya çıkardıklarını ve bu anatomik saptamayı yaptıktan sonra hastaların fonksiyonel MR’larını çektiklerini kaydetti.

HAFIZADAKİ AZALMA DA KOKU KAYBININ UZUN SÜRMESİNİ TETİKLİYOR

Prof. Dr. Aytuğ Altundağ, Covid-19 hastalarında yaptıkları beyin bağlantısallık haritalandırması, fonksiyonel MR görüntüleme ve klinik çalışmalarda, özellikle koku kaybı yaşayanlardaki beyin bağlantısallığında uzun dönemde azalma gördüklerini söyledi.

Covid-19’un ya burun-beyin ya da burun-akciğer yoluna doğru gittiğini dile getiren Altundağ, şöyle konuştu:

“Burun-beyin yoluna gittiğinde hastalığın daha hafif geçirildiği düşünülüyordu fakat beyinsel uzun dönem etkileri bilinmiyordu. ‘Long Covid’ kavramı bunu biraz açmış oldu. Ancak uzun dönem koku kaybı olan hastaların beyin bağlantısallığına bakıldığında, hafızada, dikkatte, bilişsel fonksiyonlarda azalmayı görünce dedik ki ‘Covid’deki koku kaybı unutkanlığa, hafızada bozulmaya ve bilişsel fonksiyonlarda azalmaya yol açıyor.’ Hafıza ve bilişsel fonksiyonlardaki azalma da Covid sonrası koku kaybının uzun dönem devam etmesine neden oluyor.”

Haritalandırma işlemi sırasında kullandıkları görüntüleme yöntemiyle beyinde koordinasyonu sağlayan sinir iletimindeki yavaşlama ve azalmayı tespit ettiklerini aktaran Altundağ, bunun önemli olduğunu, çünkü Covid-19 sonrası görülen beyin sisinin bir süre depresyondan kaynaklandığının düşünüldüğünü kaydetti.

Altundağ, “Beyin bağlantısallığındaki azalmanın tespit edilmesi, bu hastaların tedavisinin nasıl sürdürüleceği anlamında net veriler sunmakta. Bu hastaların tedavi edilmesi gerektiği, hastalığın uzun dönem etkilerinin ne olabileceği konusunda da bize net bağlantılar sağlıyor.” dedi.

Covid-19'un etkileri sürüyor | Türkiye'de 1 milyon kişide koku kaybı var - 2

TEDAVİNİN ANA UNSURLARI “KOKU EGZERSİZLERİ, SPOR, DİYET VE İLAÇ”

Prof. Dr. Altundağ, çalışmalardan elde ettikleri bulgulara göre, bu tür sorunlar yaşayan hastalara uygulanması gereken tedavi yöntemlerini şu şekilde sıraladı:

“Beyin ve koku alanındaki iltihabı azaltacak ilaç tedavilerimiz var. Bununla birlikte koku egzersizleri vererek beyni uyarmak, yaşam değişikliklerine gitmek gerekiyor. Açık havada spor, egzersiz yapılmalı, uyku düzenlenmeli. Mevcut Akdeniz diyetinin modifiye hali olan daha düşük karbonhidratlı ve şekerli, bol lifli, bol yağlı, protein ihtiyacı artırılmış diyetlerle beslenilmeli. Bunlar, hastalardaki nöron yenilenmesini ve beyindeki bağlantısallığı tekrar üst düzeye çıkarıp, ileride demans, dikkat dağınıklığı, fonksiyon bozukluğu gibi hastalıkların olmasını engelleyecektir.”

Hastalara koku egzersizi verildiğini, uyku sırasında kokular koklatılarak da bilişsel fonksiyonlarının ve hafızalarının artırıldığını bildiren Altundağ, kendisinin de bu bütünsel tedavileri uyguladığı hastalarının ilerleme kaydettiğini, birçoğunun artık iyileşmeye başladığını dile getirdi.

Çalışmalarının dünya tıp literatürüne girmesinin onur verici olduğunu belirten Altundağ, yeni yapacakları çalışmada da bu viral hastalıkların insan beyninde oluşturduğu etkileri yapay zekayla araştıracaklarını sözlerine ekledi.

12. ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ “ΧΟΥΝΤΟ-ΣΟΡΟΣ-ΣΥΡΙΖΑΙΪΚΗ” Ε/Φ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΤΩΡΑ, ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΤΗΣ;

ΠΑΨΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ!..

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ Ε/Φ… “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ, ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟ-ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΜΗΔΕΝΙΖΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ “ΚΑΡΦΩΝΟΝΤΑΙ” ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ!

Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΣΑΣ ΤΑ ΓΡΑΦΑΜΕ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΑΜΕ ΕΔΩ ΣΤΟΝ “Ε.Θ.”, ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΑΚΟΜΑ ΧΡΟΝΟΥ!.. 

13.

Μαρτίνεθ: «Ο Ολυμπιακός είναι σαν την Ρεάλ στην Ισπανία, κίνητρο η δουλειά με τον Κορδόν»

Μαρτίνεθ: «Ο Ολυμπιακός είναι σαν τη Ρεάλ στην Ισπανία, κίνητρο η δουλειά με τον Κορδόν»

Ο Ντιέγκο Μαρτίνεθ παραχώρησε συνέντευξη στην ισπανική ιστοσελίδα «El Pelotazo» και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη μέχρι τώρα πορεία του στον Ολυμπιακό, ενώ παρομοίασε το μέγεθος των Πειραιωτών στην Ελλάδα με αυτό της Ρεάλ Μαδρίτης στην Ισπανία.

Αναλυτικά όσα δήλωσε:

«Με προσέλκυσε το να με οδηγεί το ένστικτο μου. Ο πρώτος λόγος που ήρθε ήταν να μπορέσω να προπονώ σπουδαίους παίκτες. Ο Ολυμπιακός είναι σαν τη Ρεάλ στην Ισπανία. Και επίσης πιστεύω στους ανθρώπους. Το να δουλέψω με τον Αντόνιο Κορδόν ήταν ένα επιπλέον κίνητρο. Η πρόκληση είναι συναρπαστική», ανέφερε χαρακτηριστικά για τον Ολυμπιακό.

Παράλληλα για το ενδεχόμενο να επιστρέψει στη Σεβίλλη: “Για το μέλλον κανείς δεν ξέρει αν θα επιστρέψω στη Σεβίλλη. Όταν κερδίζεις έρχεσαι πιο κοντά σε όλους τους πάγκους, όταν χάνεις, απομακρύνεσαι από τους δικούς σου. Έτσι αντιλαμβάνομαι το πρωτάθλημα».

ΕΛΛΗΝΑΣ

-/-